
Меня больше всего интересует - есть ли какой-то практический смысл жаловаться? Или наиболее вероятный ответ в стиле "Ой, какая плохая авиакомпания. Но мы вам ничем не можем помочь, она же не греческая, и даже не из ЕС"?
У зв'язку з тим, що виплатили більше, ніж очікував, прошу допомогти розібратися - у випадку затримки/скасування рейсу сума компенсації розраховується по відстані між початковим і кінцевим пунктом подорожі? На жаль, для мене це не дуже очевидно з ЕС261.el ucranio писав:... вказав 250 євро, як очікувану суму компенсації...
сума компенсації складає 400 євро...
Я спеціально не акцентував увагу на АК, але вона не чужа для made_in_ukraineOlek писав:Что за авиакомпания и маршрут?
Скорей всего LHOlek писав:Ну так может вы выдумали или приснилось? В чем смысл вашего поста, если в нем нет конкретного примера на конкретной авиакомпании. К чему эта игра в конспирацию?
Dear Sir,
1.Thank you for your interest in the offer of Passenger Rights of Warsaw (hereinafter referred to as “opoznionysamolot.pl”).
We offer assistance to passengers, whose flights were cancelled or late in excess of 3 hours.
2.The maximum amount of compensation available is EUR 400 for each eligible passenger.
3.We offer two possible options for the claiming of compensation:
1) an immediate payment of 600 PLN We enter into a Transfer of Claims agreement, and immediately pay compensation to Clients.
2) payment of compensation of 400 EUR(less our commission) upon receipt of compensation from the airlines. The waiting time for compensation is between 3 months and 2 years. Our commission is 25% in the case of out of court settlement or + 15 % if the case goes to court. We cover all court and stamp duty fees. The entire operation is risk free for you.
Please let us know your preferred option, so that we can provide you with information as what to do next.
About Us
Opoznionysamolot.pl provides information to passengers about their rights arising out of European Commission Regulation 261/2004, and provides support in the claiming of compensation through litigation. Our services are provided by attorneys at law.
Opoznionysamolot.pl is a leader in the Polish market – we have thousands of satisfied Clients.
.....
For regulations and prices of legal services please see:
https://opoznionysamolot.pl/terms
Should you have any questions, please do not hesitate to contact us.
А вот это может быть реальным плюсом для пассажиров. Другое дело, что до реальных выплат будет необходима судовая практика как в ЕС.2. У разі затримки рейсу на три години і більше пасажирам має бути виплачена компенсація відповідно до частини п’ятої статті 104 цього Кодексу.
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 9 гостей