v_volf писав: ↑09 лютого 2022, 01:44
Sentry писав: ↑08 лютого 2022, 16:51
Кто будет платить за этот праздник жизни? Это, вообще-то, очень большие суммы. А потом ежегодно десятилетиями поддерживать нашими налогами операционные убытки. При чем больше поездов - больше убытков. Вот и получится, что за удобство одних, будут своими налогами платить совсем другие. Это так не должно работать.
Інфраструктура завжди є недешевою, і інвестиція у неї приносить соціальну вигоду у вигляді мобільності населення та стимулювання комерційної діяльності.
Є країни, де інфраструктура знаходиться у приватній власності чи деякі гібридні моделі оперування. У таких країнах (Чілі, США) мобільність населення зтискається з бар’єром доступу, і у результаті ми маємо умовного Джо, який жодного разу не їздив за межі свого каунті, досі називає Україну “the Ukraine” та має інші архаїчні погляди.
Це, навіть, без згадування жахливої car-dependence там та наслідків у вигляді постійних заторів на хайвеях, безкрайньої субурбії та центрів міста AKA Ghosttowns після 6ої години вечора.
Тут не так у самій інфраструктурі справа, як у тій "культурі мобільності", яку вона формує.
У США умовний Джо так чи інакше купить собі тачку, в крайньому разі б/у, і заллє дешевим бензином. Кудись далі він полетить. Але от простір уяви про подорожі в нього специфічний і обмежений за нашими мірками — він каже: а нафіга подорожувати кудись за кордон, якщо тут майже всі кліматичні зони і повно природних пам'яток! Ок, природа там приваблива не тільки для американців. А як же історичні міста, інші культури? — тю, дорого, незручно, інші гроші, інша мова, нафіг нада летіти так далеко дивитися на якісь руїни.
Це дещо нагадує північно-східних сусідів, які начебто й мають інфраструктуру, але їхній простір такий, що подорож до чогось цікавого — це зазвичай дорожче і серйозніше. Звідси весь їхній нездоровий культ літнього Криму і при цьому практично відсутня культура цілорічних поїздок туди, які в нас були дуже популярні, як зараз Львів або Карпати. Водночас для нас, особливо на Сході, певною мірою був характерний подібний до них простір (чи "континуум") подорожей у головах, де серед пріоритетів Крим, Кавказ і дві російські столиці, а от ті ж Карпати або Львів — тю, там бандерівці з сокирами... У 80-х, коли було "10000 вагонів", з Харкова навіть улітку за Збруч було менше поїздів, ніж за Урал, і менше ніж у минулому лютому з ковідом, — доки не взялися серйозно саме за східно-західну мобільність. (А тепер я б звернув увагу на "закинуті" простори Півночі та Центру навколо тих ліній, які колись поєднували Москву та інший совок з півднем, а тепер не при ділах. Там потрібно так само розвивати внутрішньоукраїнську північно-південну мобільність. Гарний приклад Київ - Шостка, ще треба щодо Чернігова щось придумати.)
До речі, "the Ukraine" я чув у Бухаресті від людини з Сучави, яка бувала в Чернівцях. От звідки воно взялося там?