http://svoboda.fm/region/260357.html
Чи може військовий аеродром Півці бути й чернігівським аеропортом?
Літо – час відпусток з польотами до курортів. Три десятки років тому чернігівці подорожували літаками територією колишнього Союзу з місцевих аеропортів. Вони були поблизу сіл Количівка і Шестовиця.
На жаль, з 2000-х років пасажирський аеропорт біля Шестовиці перестав існувати. Єдине, що певною мірою збереглося з інфраструктури авіації – військовий аеродром Півці, його злітно-посадкова смуга.
З часів СРСР це був аеродромом першого класу, тобто міг приймати різні літальні апарати в будь-яких метеоумовах.
В даний момент цей майновий комплекс знаходиться на балансі Харківського Національного університету Повітряних сил ім. Івана Кожедуба.
Деякі об'єкти аеродрому сьогодні на правах оренди використовуються в інтересах цивільної авіації, деякі передані в управління Державному науково-дослідному інституту випробувань і сертифікації озброєння і військової техніки.
Наскільки реальним може бути проект відродження пасажирського авіасполучення і створення міжнародного аеропорту в Чернігові на базі аеродрому Півці?
Це питання прокоментував генеральний директор ТОВ «Аеропорт Чернігів-1», в минулому військовий льотчик, командиру авіаційного полку, що базувався на аеродромі Півці – Сидоров Юрій Дмитрович.
– Скажіть будь ласка, наскільки збереглася інфраструктура аеродрому і можливо його спільне використання та відновлення для пасажирського авіасполучення?
– У радянські роки та після здобуття Україною незалежності статус аеродрому передбачав його подвійне призначення. Як аеродром 1 класу, він використовувався для посадки і зльоту не тільки літаків-винищувачів всіх типів, а й військово-транспортних літаків, зокрема і найважчих. В період ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС він інтенсивно використовувався для посадки і зльоту літаків Ан-12, Ан-26, Ан-22, Іл-76 а також Ан-124 «Руслан». Кілька разів тут сідав і такий гігант, як Ан-224 «Мрія».
На сьогодні очевидно, що стан об'єктів інфраструктури, комунікації та споруд внаслідок тривалого простою без використання за призначенням погіршився. Але, за попередніми оцінками, доведення аеродрому до відповідності сучасним міжнародним вимогам цілком реально і абсолютно доцільно.
З першочергового – потрібно провести аудит злітної смуги згідно євро нормам для цивільної авіації (вони можуть відрізняться від українських), зробити відповідне переоснащення сучасними засобами радіотехнічного забезпечення, відновити елементи бетонного покриття (плити є, потрібно оплатити виконання робіт і вперед – «від гвинта!»).
– Чи є в Україні приклади такого спільного використання військової авіабази і цивільного аеропорту?
– Прикладів чимало і досвід накопичений великий. У багатьох містах України сьогодні успішно експлуатуються аеродроми як військовою, так і цивільною авіацією, спільно різними відомствами. Це: Бориспіль, Вінниця, Одеса, Львів, Івано-Франківськ, Запоріжжя, Дніпро тощо. Своє гідне місце повинен зайняти й аеродром Півці.
Основними перевагами даного рішення є зручність розташування, близькість міжнародних автомобільних трас, перспективи розвитку туристичного бізнесу в регіоні. Використання аеродрому Півці дозволило б уникнути обмежень у використанні повітряного простору та управління повітряним рухом, характерних для столичних аеродромів, і викликаних зростанням числа суб'єктів авіаційної діяльності. Це, в свою чергу, дозволить зменшити навантаження на столичні аеродроми (Бориспіль, Київ (Жуляни), Гостомель).
Відновлення аеродрому Півці та включення його в міжнародну систему авіасполучень вигідне для бізнесу, є потужним фактором регіонального розвитку. Його спільне використання військовою та цивільною авіацією дозволить розвантажити оборонний бюджет, при цьому підтримувати можливості військової авіації і забезпечувати мобільність військових управлінських структур. Крім цього, аеродром може використовуватися МВС та ДСНС для вирішення оперативних завдань.
* * *
Аеродром Півці біля Чернігова
Впродовж багатьох років аеродром «Півці» використовувався переважно для базової підготовки військових курсантів-льотчиків. Якими можуть бути вірогідні завдання аеродрому у військовій сфері за умови його відновлення й спільного використання з цивільною авіацією?
Аеродром може стати важливим елементом експериментально-випробувальної бази для оснащення силового блоку країни новими і модернізованими літальними апаратами.
Таку думку має старший науковий співробітник Державного науково-дослідного інституту випробувань і сертифікації озброєння і військової техніки Любомир Степанович Петрів. В минулому він – начальник Головного штабу ВПС України, генерал-лейтенант у відставці.
– Любомир Степанович, які завдання можуть виконуватися з використанням даного аеродромах в інтересах військової науки і техніки?
– Перш за все, це забезпечення льотних випробувань літаків, вертольотів, безпілотних комплексів, парашутної техніки. Важливою перевагою даного аеродрому є можливість виконання випробувальних польотів з бойовим застосуванням широкого спектра авіаційних засобів ураження на полігоні "Гончаровск". В сьогоднішніх умовах протистояння Росії наша оборонна промисловість працює в режимі імпортозаміщення. Є численні вітчизняні розробки в авіаційній галузі, що вимагають експериментальної перевірки в польоті. Це стосується результатів робіт з поліпшення бойових характеристик, модернізації двигунів, обладнання та озброєння. Великий обсяг робіт проводиться з подовження ресурсу авіаційної техніки.
Важливою складовою оновлення нашої військової авіації є також нові засоби наземного забезпечення, що вимагають випробувань в умовах аеродрому і доведення до відповідності сучасним вимогам.
Не менш важливим завданням є підготовка льотчиків-випробувачів. Сьогодні тільки наш Інститут може виконувати це завдання відповідно до методології льотно-випробувальної роботи. У нас збереглася школа підготовки військових льотчиків-випробувачів (тобто методики, кадри), а це унікальний і дорогий атрибут України як авіаційної держави. Інших країн, що мають такі школи, дуже мало – одиниці. Тому підготовку військових льотчиків випробувачів в Україні необхідно зберегти і розвивати. Сама підготовка носить комплексний характер і неможлива без спільної роботи льотчиків та інженерів-випробувачів. Тому відновлення аеродрому"Півці" найближчим часом – дуже важливий фактор розвитку вітчизняної військової авіації і наукового супроводу її розвитку.
Далі буде...
Вже Полтава полетіла....