mmyykkoollaa писав: ↑09 липня 2021, 13:43
vito писав: ↑09 липня 2021, 12:50Другое дело - трудоустройство бипатридов - граждан Украины, имеющих (помимо украинского) другие гражданства:
* Если это гос.служба - то согласно Ст.19 и Ст.84 Закона "Про державну службу" гражданин уже не может быть принят на гос.службу (или прекращает быть гос.служащим, ежели является таковым), в случае когда гражданин имеет (помимо украинского) другие гражданства.
* Если же это частная/бизнес фирма - то, ЕМНИП, ограничений на прием на работу бипатридов нет (естесственно, когда для трудоустройства они предъявляют украинский паспорт - во взаимоотношениях с государством Украина они считаются/признаются только гражданами Украины) - надо предъявить внутренний украинский паспорт и ИНН.
Вы хотите сказать, что человек, работающий на гос.контору и получающий деньги из бюджета (напр, преподаватель в школе или вузе, врач в больнице, вахтерша в здании райдержадміністрації) - госслужащий?
Ст.2 закона про гос.службу написана по-дебильному и допускает кучу трактовок. Но я оч сомневаюсь, что любой бюджетник является гос.служащим (в смісле закона о гос.службе)
Нет, далеко не всякий бюджетник является гос.служащим.
более простым языком:
бюджетник != гос.служащий
множество "гос.служащий - подмножество множества "бюджетник"
множество "бюджетник" - надмножество множества "гос.служащий"
см.
Закон України "Про державну службу" від 10.12.2015 № 889-VIII
Стаття 1. Державна служба та державний службовець
1. Державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави, зокрема щодо:
1) аналізу державної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проектів програм, концепцій, стратегій, проектів законів та інших нормативно-правових актів, проектів міжнародних договорів;
2) забезпечення реалізації державної політики, виконання загальнодержавних, галузевих і регіональних програм, виконання законів та інших нормативно-правових актів;
3) забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг;
4) здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства;
5) управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням;
6) управління персоналом державних органів;
7) реалізації інших повноважень державного органу, визначених законодавством.
2. Державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та
здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов’язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.
Стаття 3. Сфера дії цього Закону
...
2. Дія цього Закону поширюється на державних службовців:
1) Секретаріату Кабінету Міністрів України;
2) міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
3) місцевих державних адміністрацій;
4) органів прокуратури;
5) органів військового управління;
6) органів дипломатичної служби;
7) державних органів, особливості проходження державної служби в яких визначені статтею 91 цього Закону;
8) інших державних органів.
NB
Співвідношення понять «державний службовець», «посадова особа», «службова особа» є предметом дискусій учених-адміністративістів. Уявляється, що службова особа — найширше поняття, охоплює собою всі інші, і стосується персоналу як державних, так і комерційних структур. Державний службовець завжди є службовою, але не завжди посадовою особою. Посадова особа може працювати як у державних, так і в органах місцевого самоврядування. Конституція України використовує дефініції «посадові / службові особи органів державної влади / органів місцевого самоврядування» (стаття 42).
Також можна говорити про «публічних службовців» — виходячи зі змісту поняття публічної служби, це: особи, які обіймають державні політичні посади, судді, прокурори, військовослужбовці(-виці), альтернативні (невійськові) службовці, дипломати, інші державні службовці, службовці місцевого самоврядування.
Види державних службовців
Згідно з адміністративно-правовим розподіленням державні службовці традиційно розглядаються з погляду юридичної класифікації, яка поділяє їх на:
— представників влади;
— посадових осіб;
— допоміжно-технічний або обслуговчий персонал.
Для управлінських цілей частіше за все використовується функціональна класифікація, згідно з якою прийнято виділяти три категорії працівників:
керівників:
вищої ланки;
середньої ланки;
низової ланки.
спеціалістів:
особи, які приймають і виконують управлінські рішення в рамках функціональних обов'язків у сфері зовнішнього управління;
особи, зайняті переважно або виключно оперуванням інформацією, підготовкою управлінських рішень і перевіркою їх виконання;
спеціалісти у вузькому розумінні цього слова, наприклад, особи, які виконують машинну обробку інформації, експерти тощо.
допоміжний склад.
Існує класифікація державних службовців також за видами служби, на якій вони перебувають:
звичайна (цивільна) служба;
спеціальна (мілітаризована) служба.
Обмеження державних службовців
«Підприємницька діяльність депутатів, посадових і службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування обмежується законом» (Стаття 42 Конституції України)
Особа, яка вступає на державну службу, зобов'язана до призначення на посаду державної служби вийти зі складу виконавчого органу чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, припинити іншу оплачувану або підприємницьку діяльність, крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту.
Не допускається призначення осіб на посади державної служби, на яких вони будуть безпосередньо підпорядковані близьким особам.
Ранги державних службовців
Установлюється
9 рангів державних службовців.
Ранги державних службовців
присвоюються одночасно з призначенням на посаду державної служби. Черговий ранг присвоюється державному службовцю через кожні два роки з урахуванням оцінювання результатів його службової діяльност
Проходження служби
Стаж державної служби дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки, призначення пенсії, надання вихідної допомоги та виплати одноразової грошової допомоги.
Закінчення кар'єри
Підставами припинення кар'єри державного службовця є:
...
досягнення державним службовцем 65-річного віку;
P.S.
Т.о., далеко не каждый бюджетник является гос.служащим:
у каждого гос.служащего есть свой ранг гос.служащего;
подозреваю, что вахтерша и уборщица в здании райдержадміністрації - НЕ является гос.служащим (и в 65-летнем возрасте их "карьера" не прекращается);
врач в больнице - НЕ является гос.служащим;
преподаватель в школе или вузе - НЕ является гос.служащим (Вуз и школа органами гос.власти не являются, т.о. преподаватель и учитель не являются госслужащими),
("дуже часто помилково ототожнюють держслужбовців з працівниками бюджетної сфери, такими як вчителі чи лікарі. Це не вірно. Схожість полягає у тому, що фінансування в обох випадках іде з державного бюджету, але «бюджетники» не мають тих обмежень, які мають держслужбовці. Той самий лікар чи вчитель може працювати на півтори ставки, може поєднувати свою роботу з іншими видами діяльності, у тому числі і з підприємницькою. Для держслужбовців у цьому плані держава вводить обмеження";
"час від часу (особливо під час виборчих кампаній) лунають пропозиції щодо негайного надання статусу державних службовців педагогічним і науково-педагогічним працівникам; у Верховній Раді України було зареєстровано щонайменш 9 законопроектів цього спрямування"; "але Верховна Рада України вiдмовилася пiдтримати у законопроекти про надання статусу державного службовця медичним, педагогiчним i науково-педагогiчним працiвникам.")
но инспектор гор-/рай-/обл-ОНО - является гос.служащим
(знаю одного человека, который перешел с должности преподавателя в школе на должность инспектора горОНО, чтоб иметь официальный ранг гос.служащего со всеми причитающимися рангу бонусами за стаж гос.службы: надбавки за выслугу лет, доп.отпуск, бонусы к пенсии, доп.доплаты и т.п.)