Аэропорт Харьков (IATA: HRK)
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Как стало известно, со слов моих туристов, 10 января рейс из Дубаи заходил на посадку 3 раза. 2 раза с восточного курса и оба раза в последний момент начинал снова набирать высоту. И сел только с третей попытки с западного курса (хотя как я понимаю с этой стороны полоса пока наименее оборудована для посадки)! В общем пассажиры натерпелись достаточно.
Кто-то что то слышал об этом?
Кто-то что то слышал об этом?
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Все так и было, Австрийские Авиалинии тоже сели со 2го раза. Была низкая облачность, как раз в местах захода самолетов на посадку летали густые облака, попадая в которые, пилот не видел ВПП до тех пор, пока она уже не была слишком близко, чтобы успеть адекватно среагировать и посадить самолет, с курса 07, в момент посадку Дубаи, видимо, метеоусловия были лучшеЛещ писав:Как стало известно, со слов моих туристов, 10 января рейс из Дубаи заходил на посадку 3 раза. 2 раза с восточного курса и оба раза в последний момент начинал снова набирать высоту. И сел только с третей попытки с западного курса (хотя как я понимаю с этой стороны полоса пока наименее оборудована для посадки)! В общем пассажиры натерпелись достаточно.
Кто-то что то слышал об этом?
-
- Airbus A318
- Повідомлень: 4
- З нами з: 28 грудня 2011, 21:43
- Контактна інформація:
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Александру
В Хитроу тоже "люди" живут. И тоже не радостно
http://news2000.com.ua/news/sobytija/v-mire/188362
http://news.bbc.co.uk/hi/russian/uk/new ... 944213.stm
А это медицинская статья : Не жалко детишек?
A follow-up study of effects of chronic aircraft noise exposure on child stress responses and cognition.
Haines MM, Stansfeld SA, Job RF, Berglund B, Head J.
Source
Department of Psychiatry, St Bartholomew's and The Royal London School of Medicine and Dentistry, Queen Mary and Westfield College, London, UK. M.M.Haines@qmw.ac.uk
Abstract
BACKGROUND:
Children are a high-risk group vulnerable to the effects of chronic aircraft noise exposure. This study examines the effects of aircraft noise exposure on children's health and cognition around London Heathrow airport and tests sustained attention as an underlying mechanism of effects of noise on reading and examines the way children adapt to continued exposure to aircraft noise.
METHODS:
In this repeated measures epidemiological field study, the cognitive performance and health of 275 children aged 8-11 years attending four schools in high aircraft noise areas (16-h outdoor Leq > 66 dBA) was compared with children attending four matched control schools exposed to lower levels of aircraft noise (16-h outdoor Leq < 57 dBA). The children first examined at baseline were examined again after a period of one year at follow-up. Health questionnaires and cognitive tests were group administered to the children in the schools.
RESULTS AND CONCLUSIONS:
At follow-up chronic aircraft noise exposure was associated with higher levels of annoyance and perceived stress, poorer reading comprehension and sustained attention, measured by standardized scales after adjustment for age, social deprivation and main language spoken. These results do not support the sustained attention hypothesis previously used to account for the effects of noise on cognition in children. The reading and annoyance effects do not habituate over a one-year period and do not provide strong evidence of adaptation.
В Хитроу тоже "люди" живут. И тоже не радостно
http://news2000.com.ua/news/sobytija/v-mire/188362
http://news.bbc.co.uk/hi/russian/uk/new ... 944213.stm
А это медицинская статья : Не жалко детишек?
A follow-up study of effects of chronic aircraft noise exposure on child stress responses and cognition.
Haines MM, Stansfeld SA, Job RF, Berglund B, Head J.
Source
Department of Psychiatry, St Bartholomew's and The Royal London School of Medicine and Dentistry, Queen Mary and Westfield College, London, UK. M.M.Haines@qmw.ac.uk
Abstract
BACKGROUND:
Children are a high-risk group vulnerable to the effects of chronic aircraft noise exposure. This study examines the effects of aircraft noise exposure on children's health and cognition around London Heathrow airport and tests sustained attention as an underlying mechanism of effects of noise on reading and examines the way children adapt to continued exposure to aircraft noise.
METHODS:
In this repeated measures epidemiological field study, the cognitive performance and health of 275 children aged 8-11 years attending four schools in high aircraft noise areas (16-h outdoor Leq > 66 dBA) was compared with children attending four matched control schools exposed to lower levels of aircraft noise (16-h outdoor Leq < 57 dBA). The children first examined at baseline were examined again after a period of one year at follow-up. Health questionnaires and cognitive tests were group administered to the children in the schools.
RESULTS AND CONCLUSIONS:
At follow-up chronic aircraft noise exposure was associated with higher levels of annoyance and perceived stress, poorer reading comprehension and sustained attention, measured by standardized scales after adjustment for age, social deprivation and main language spoken. These results do not support the sustained attention hypothesis previously used to account for the effects of noise on cognition in children. The reading and annoyance effects do not habituate over a one-year period and do not provide strong evidence of adaptation.
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
В Хитроу за полтора дня проходит пассажиров больше, чем в харьковском аэропорту за ГОД!!! Поэтому как-либо сравнивать эти 2 аэропорта, в т.ч. последствия для окружающей среды от полетов, как минимум, глупокандидаты в ангелы писав:Александру
В Хитроу тоже "люди" живут. И тоже не радостно
http://news2000.com.ua/news/sobytija/v-mire/188362
http://news.bbc.co.uk/hi/russian/uk/new ... 944213.stm
А это медицинская статья : Не жалко детишек?
A follow-up study of effects of chronic aircraft noise exposure on child stress responses and cognition.
Haines MM, Stansfeld SA, Job RF, Berglund B, Head J.
Source
Department of Psychiatry, St Bartholomew's and The Royal London School of Medicine and Dentistry, Queen Mary and Westfield College, London, UK. M.M.Haines@qmw.ac.uk
Abstract
BACKGROUND:
Children are a high-risk group vulnerable to the effects of chronic aircraft noise exposure. This study examines the effects of aircraft noise exposure on children's health and cognition around London Heathrow airport and tests sustained attention as an underlying mechanism of effects of noise on reading and examines the way children adapt to continued exposure to aircraft noise.
METHODS:
In this repeated measures epidemiological field study, the cognitive performance and health of 275 children aged 8-11 years attending four schools in high aircraft noise areas (16-h outdoor Leq > 66 dBA) was compared with children attending four matched control schools exposed to lower levels of aircraft noise (16-h outdoor Leq < 57 dBA). The children first examined at baseline were examined again after a period of one year at follow-up. Health questionnaires and cognitive tests were group administered to the children in the schools.
RESULTS AND CONCLUSIONS:
At follow-up chronic aircraft noise exposure was associated with higher levels of annoyance and perceived stress, poorer reading comprehension and sustained attention, measured by standardized scales after adjustment for age, social deprivation and main language spoken. These results do not support the sustained attention hypothesis previously used to account for the effects of noise on cognition in children. The reading and annoyance effects do not habituate over a one-year period and do not provide strong evidence of adaptation.
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Вопрос hrk-cd!
Скажите, пожалуйста, уже все РД и МРД выполнены? Имеется ввиду земляные и бетонные работы.
Сегодня обновили вчерашний НОТАМ и там вроде написано, что самолеты могут самостоятельно в дневное время суток по ним передвигаться, а ночью только с помощью тягача.
Спасибо!
Скажите, пожалуйста, уже все РД и МРД выполнены? Имеется ввиду земляные и бетонные работы.
Сегодня обновили вчерашний НОТАМ и там вроде написано, что самолеты могут самостоятельно в дневное время суток по ним передвигаться, а ночью только с помощью тягача.
Спасибо!
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
NOTAM говорит несколько иначе:Vasya писав:Вопрос hrk-cd!
Скажите, пожалуйста, уже все РД и МРД выполнены? Имеется ввиду земляные и бетонные работы.
Сегодня обновили вчерашний НОТАМ и там вроде написано, что самолеты могут самостоятельно в дневное время суток по ним передвигаться, а ночью только с помощью тягача.
Спасибо!
A0033/12 NOTAMR A0029/12
Q) UKDV/QMXXX/IV/BO/A/000/999/4955N03617E005
A) UKHH
B) 1201131030 C) 1204122359
E) TAXIING ACFT ON TWY A-3, A-4, A-5 AND TWY B
BY TOW TRACTOR ONLY NIGHT.
REF AIP UKHH AD 2.24.1-2.
CREATED: 13 Jan 2012 10:31:00
SOURCE: UKKRYNYX
Это говорит о том, что эти СРД выполнены, но света на них нет. Также это говорит о том, что СРД А-1 и А-2, возможно, не готовы, а, соответственно не готова МРД в этой части аэродрома.
Пока такая ситуация со светом на СРД до 12.04 обозначена. "На флажке" все сдадим.
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Так вроде ранее говорили о том, что СРД А-1 и А-2 уже готовы, но нет подъезда к перрону?Alександр писав:NOTAM говорит несколько иначе:Vasya писав:Вопрос hrk-cd!
Скажите, пожалуйста, уже все РД и МРД выполнены? Имеется ввиду земляные и бетонные работы.
Сегодня обновили вчерашний НОТАМ и там вроде написано, что самолеты могут самостоятельно в дневное время суток по ним передвигаться, а ночью только с помощью тягача.
Спасибо!
A0033/12 NOTAMR A0029/12
Q) UKDV/QMXXX/IV/BO/A/000/999/4955N03617E005
A) UKHH
B) 1201131030 C) 1204122359
E) TAXIING ACFT ON TWY A-3, A-4, A-5 AND TWY B
BY TOW TRACTOR ONLY NIGHT.
REF AIP UKHH AD 2.24.1-2.
CREATED: 13 Jan 2012 10:31:00
SOURCE: UKKRYNYX
Это говорит о том, что эти СРД выполнены, но света на них нет. Также это говорит о том, что СРД А-1 и А-2, возможно, не готовы, а, соответственно не готова МРД в этой части аэродрома.
Пока такая ситуация со светом на СРД до 12.04 обозначена. "На флажке" все сдадим.
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Я лишь высказал предположение.
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Тем более, если самолеты садятся на новую ВПП с курса 25, то уйти они могут только на СРД А-1 или А-2.Alександр писав:Я лишь высказал предположение.
Логично?
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Они выполняют разворот на 180 и уходят в сторону торца 25
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Это опять предположение или утверждение?Alександр писав:Они выполняют разворот на 180 и уходят в сторону торца 25
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
это фактVasya писав:Это опять предположение или утверждение?Alександр писав:Они выполняют разворот на 180 и уходят в сторону торца 25
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Это данностьVasya писав:Это опять предположение или утверждение?Alександр писав:Они выполняют разворот на 180 и уходят в сторону торца 25
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Частичное подтверждение моих предположений отноительно света на СРД:
A0034/12 NOTAMN
Q) UKDV/QLYXX/IV/B/A/000/999/4955N03617E005
A) UKHH
B) 1201131800 C) 1204131759
E) TWY A-3, TWY A-4, TWY A-5 AND TWY B
EDGE LIGHTS OUT OF SERVICE.
REF AIP UKHH AD 2.24.3-1.
CREATED: 13 Jan 2012 12:30:00
SOURCE: UKKRYNYX
A0034/12 NOTAMN
Q) UKDV/QLYXX/IV/B/A/000/999/4955N03617E005
A) UKHH
B) 1201131800 C) 1204131759
E) TWY A-3, TWY A-4, TWY A-5 AND TWY B
EDGE LIGHTS OUT OF SERVICE.
REF AIP UKHH AD 2.24.3-1.
CREATED: 13 Jan 2012 12:30:00
SOURCE: UKKRYNYX
-
- Airbus A340
- Повідомлень: 790
- З нами з: 01 лютого 2011, 19:08
- Звідки: Харьков
- Контактна інформація:
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
ещё чуть-чуть и уже все на этом форуме смогут самостоятельно читать все нотамы
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
По трансаэро новой информации нет?
Вроде ранее говорили, что может быть после 14 января?!
Вроде ранее говорили, что может быть после 14 января?!
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Думаю, зайдут с весеннего расписания. Сейчас смысла нет. Пиковые даты прошли, отпусков нет, бизнес активность так себе зимой. А вот с конца марта-в самый раз. Хотя будем надеяться на лучшее.
-
- Airbus A340
- Повідомлень: 821
- З нами з: 08 серпня 2010, 13:46
- Звідки: HRK (Kharkov)
- Контактна інформація:
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
Тогда лучше Аэрофлот с весны, хотя наверное это мои фантазии))Alександр писав:Думаю, зайдут с весеннего расписания. Сейчас смысла нет. Пиковые даты прошли, отпусков нет, бизнес активность так себе зимой. А вот с конца марта-в самый раз. Хотя будем надеяться на лучшее.
Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
hrk-cd, порадуете нас че-нибудь приятным? 

Re: Харьков аэропорт - Kharkov International Airport (IATA:
все будет начиная с марта-июня 2012Vasya писав:hrk-cd, порадуете нас че-нибудь приятным?

Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Bing [Bot] і 1 гість