Maksym Spotter писав: ↑22 листопада 2021, 13:48
В цілому все ок, переліт приємний, літак комфортний. Пізніше напишу більш детально і прикріплю фото.
Вступ
Як і обіцяв, пишу про сьогоднішній перший комерційний політ за маршрутом Київ (IEV) - Львів (LWO) з авіакомпанією Air Ocean.
Раніше я не дуже вірив в успіх Air Ocean і ставився до них дуже скептично, здавалось, що нічого серйозного вони з себе не представляють. Але поки не випробуєш - не зрозумієш. Отже, випробував

.
p.s. оскільки я споттер, то мета польоту була трохи інша ніж вивчати цінову політику, детально розбирати всі зручності і незручності, тому можливо не дуже детально, але постараюсь описати важливі ключові моменти.
Покупка квитків
Процес придбання квитка майже нічим не відрізняється від покупки квитків на сайтах інших а/к.
Заповнення даних -> Оплата -> Генерація квитка (автоматично відправляється на вказаний вами e-mail, також можна зразу роздрукувати з сайту.)
На цьому весь функціонал сайту закінчується, далі ви можете тільки переглянути деталі вашого бронювання і завантажити квиток. Жодних додаткових послуг станом на зараз авіакомпанія через сайт не надає.
Дизайн сторінок зовсім не схожий на сучасний, але при цьому всю необхідну інформацію досить легко можна знайти, навігація по сайту не складна.
Бачив, що багато шуму підняли через ціну в $, але валюту легко можна змінити у верхньому правому куті сайту.
Аеропорт вильоту
В якості бази виступає Міжнародний аеропорт "Київ" імені І.Сікорського (IEV), обслуговування проводиться через термінал для внутрішніх рейсів (термінал D). Тут хочу зазначити, що порівняно з Борисполем дуже тихе і затишне місце. Навіть попри затримку вильоту рейсу Bees (через погані погодні умови в Одесі) дискомфорту через надмірну к-сть пасажирів в приміщенні не було. Також паралельно з нашим рейсом вилітав Мотор Січ, який також прямував у Львів, виліт рейсу Air Ocean відображався на табло о 9:55, а Мотор Січ о 10:00.
Реєстрація на рейс
Під реєстрацію була виділена одна стійка, але проблем це не створювало, бо людей в черзі на реєстрацію майже не було.
Оскільки завчасно вибрати місце і отримати посадковий на сайті не можна, то довелось попросити у працівника хендлінгу на стійці. В свою чергу він без проблем видав те місце, яке я просив. Також для всіх пасажирів прямо на реєстрації давали маленький подарунок - пакет з логотипом авіакомпанії в якому була брендована ручка і брендований блокнот.

- Подарунок виданий на стійці реєстрації. (Фото: власне)
Посадка на рейс
В посадковому талоні зазначено, що гейт відкривається о 9:25, натомість відкрився він приблизно о 9:40 (з чим була зв'язана затримка не уточнялось).
За цей час пасажирів рейсу Мотор Січ який повинен був вилітати на 5 хвилин пізніше, вже посадили в автобус і повезли до літака.
Нас везли теж автобусом, літак Air Ocean був запаркований біля бортів Мотор Січ.
Перед посадкою в літак, автобус зупинився і стояв приблизно ще 5 хвилин (причина не уточнялась).
Виліт
З урахуванням всіх зазначених вище затримок, вилетіли ми на 25 хвилин пізніше, ніж було заплановано.
Приліт
Політ тривав 56 хвилин, приземлились о 11:26. Навіть з затримкою обігнали рейс Мотор Січ, який вилетів на 20 хвилин раніше ніж ми.
Літак
Рейс виконував літак Ан-148-100E з бортовим номером UR-CTF.

- Ан-148-100Е (reg. UR-CTF) (Фото: власне)
Ліврея залишилась від попереднього експлуатанта, авіакомпанії Ангари. Проте з стилем логотипу Air Ocean ця ліврея теж гарно асоціюється.
З приводу компоновки: однокласна компоновка економ класу на 75 місць.

- Схема салону Ан-148-100Е. (Джерело: інтернет)
Салон дуже просторий, з АТР і близько не порівняти, швидше нагадує Boeing чи Airbus.
Стан салону середній, не вбитий, але і новим не назвеш. Також особисто мене дуже здивувала якість збірки літака, на диво вона хороша, стики панелей рівні, все гарно закріплено, працює і нічого не відвалюється (бо як показує практика, буває різне

).
Справді тихий, в цьому плані однозначно виграє гвинтовим конкурентам. Крісла комфортні - без проблем можна летіти і на дальні відстані. Легрум цілком адекватний, думаю зручно буде всім категоріям людей.
Злетів дуже плавно, навіть не відчулось, на ешелоні теж все було ок, летить швидко і високо. Посадка не ідеальна, але і не жорстка.
Переліт
Харчування
У більшості авіакомпаній харчування не завжди можна замовити навіть за додаткову плату, але тут "перекус" вже включений у ціну всіх тарифів, що звісно дуже приємно.
На вибір їжі є або круасан, або сендвіч (з куркою).
З напоїв: вода, чай, кава.
p.s. власні фото їжі не зробив, але вживу все виглядає як на фото
Фото першого і другого варіанту:

- Сендвіч з куркою. (Фото: instagram Арсен Мірзоян)

- Круасан. (Фото: instagram Арсен Мірзоян)
Обслуговування
На рейсі був екіпаж з 3 бортпровідників. Всі привітні, ввічливі, без проблем допоможуть якщо це потрібно.
Прес-конференція
Крім звичайних пасажирів цим рейсом летіла делегація з представників авіакомпанії, ДП "Антонов" і ДАСУ.
А конкретно: директор авіакомпанії Air Ocean, керівник льотної експлуатації, керівник комерційного відділу, працівник PR служби авіакомпанії.
Зі сторони ДП "Антонов" рейсом летіли: керівник програми Ан-148, правозахисник, працівник відділу взаємодії зі ЗМІ.
Також виконання рейсу контролювали 2 інспектори ДАСУ.
Короткий зміст прес-конференції
Нічого сенсаційно нового не озвучили, підтвердили плани на відкриття рейсів Львів-Харків-Львів, Львів-Дніпро-Львів.
Назвали переваги Ан-148 над старими моделями (економічність, комфорт, швидкість). Говорили про співпрацю Air Ocean та ДП "Антонов" з приводу тех. обслуговування і навчання пілотів. Також директор авіакомпанії наголосив, що вони не отримують від держави жодної допомоги і не отримували раніше (наскільки я розумію, таким чином він відповів на пов'язування Air Ocean з Зеленським). Озвучили загрузку рейсу, вона склала близько 50%, але треба врахувати, що більшість пасажирів були представниками авіації, журналістами, авіалюбителями. Тому сказати кількість реальних пасажирів які прилетіли - тяжко, але за моїми спостереженнями їх було не більше 15 осіб.
Також озвучили загрузку на майбутні рейси, вже зараз вона сягає близько 40%, сподіваються, що до моменту виконання рейсів загрузка буде на хорошому рівні.
ДП "Антонов" говорили про заміну російських комплектуючих на Ан-148, і що тестові польоти почнуться вже у грудні. Також озвучили наміри вийти з концерну "Укроборонпрому", щоб залишати гроші на розвиток підприємства, а не на дивіденди.
Також сказали, що найближчим часом будуть запускати маркетинг, щоб люди дізнавались про авіакомпанію.
Висновок
Я змінив свою думку про цю авіакомпанію, хочуть рости і розвиватись. Судячи з озвучених намірів тут суттєво буде задіяне ДП "Антонов", що звісно викликає тільки позитив. Станом на зараз в них все дуже "сиро", але я думаю з часом пристосуються до українського ринку, і зможуть скласти повноцінну конкуренцію як мінімум тому ж Мотор Січ. В цілому літаки комфортні, такі приємні речі як харчування на борту однозначно принесе їм своїх клієнтів. Хто сумнівається чи летіти - раджу все-таки злітати, воно того варте.
Сподіваюсь комусь було цікаво це прочитати, якщо залишились запитання - постараюсь на них відповісти. Також прикріплю ще декілька фото з прес-конференції і польоту
