Flydubai (FZ)

Аватар користувача
Valdys
A380
Повідомлень: 4461
З нами з: 06 серпня 2013, 14:04
Звідки: IEV

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Valdys »

Александр, Вам з Харкова виходить зручніше Бориспіль, а всім, хто, наприклад, з заходу їде Жуляни)))

Жуляни мають перевагу
- у громадському транспорті, 3 грн. на тролейбусі хоч куди
- також вони не мають дурних перил, заборів, розділювачів смуг, недобудованих об'єктів посеред аеропорту, контролю пасажирів при вході
- там всі процедури вкрай швидко проходяться і все якось комфортно, завжди багато місця...

але вони також мають один значний недолік - відсутність рейсів.


Егейці ось ідуть, а якби ще й Дубай перейшов, так все...можна закриватись)
Аватар користувача
Alександр
A380
Повідомлень: 6714
З нами з: 29 вересня 2010, 14:03

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Alександр »

С Западной Украины тоже проще объехать Киев, ИМХО. Что касается транспорта - не дмаю, что с чемоданами в троллейбусе будет комфортно. Отсутствие контроля на входя для меня скорее минус, чем плюс в нынешней ситуации в стране. Да, никогда не чувствовал мало места в новом Борисполе.
Аватар користувача
Valdys
A380
Повідомлень: 4461
З нами з: 06 серпня 2013, 14:04
Звідки: IEV

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Valdys »

кожному своє.

доречі, нічого особливого страшного і не комфортного у тому, щоб їхати в тролейбусі з багажем немає.
Майже всі тролейбуси, які їздять в аеропорт (9, 22) нові та з низькою підлогою, де є місце, щоб розташувати багаж.
Аватар користувача
Bestfriend
A380
Повідомлень: 1143
З нами з: 21 вересня 2013, 12:26
Звідки: IEV
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Bestfriend »

Александр, со стороны Житомира, Одессы, удобней Жуляны. Там практически одна дорога идет в направлению Борисполя, от которой нужно не много удалится. И круглосуточная дешевая стоянка рядом с аэропортом.
Но если лететь в Киев, то 100% Борисполь выгодней.
Между прочим, с вокзала тоже лучше Жуляны. Такси около 50-60 грн будет.
Аватар користувача
Alександр
A380
Повідомлень: 6714
З нами з: 29 вересня 2010, 14:03

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Alександр »

Одессе оно не надо - у них свой рейс FZ есть).
Дабы не флудить, резюмирую мысль о том, что вторая частота в день могла бы идти на KBP
Аватар користувача
Bestfriend
A380
Повідомлень: 1143
З нами з: 21 вересня 2013, 12:26
Звідки: IEV
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Bestfriend »

Alександр писав:Одессе оно не надо - у них свой рейс FZ есть).
Дабы не флудить, резюмирую мысль о том, что вторая частота в день могла бы идти на KBP
Если бы Киеву дали хорошую цену, то Одесса поехала бы в Киев :)
Относительно 2-го... даже логичней было бы kbp. А так, 2 рейса с разницей в 5-10 минут...
Kibeee
Airbus A340
Повідомлень: 857
З нами з: 09 листопада 2010, 18:00
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Kibeee »

В контексте наращивая полетов FZ, не логичней было бы еще запустить рейс во Львов. Ну думаю, что не нашлось бы досточно паксов на один борт.
Аватар користувача
Alександр
A380
Повідомлень: 6714
З нами з: 29 вересня 2010, 14:03

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Alександр »

Они во Львов и во много лучшие времена не летали
Аватар користувача
Igoresha
A380
Повідомлень: 5434
З нами з: 05 лютого 2013, 10:43
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Igoresha »

Вот что пишет об этом всём пилот а/к
For the love of god!!! The 2 hours holding is standard FDB operations. We are routinely sent to somewhere we knew we couldn't get into with little prospect of being able to get into it with boatloads of fuel and told give it a go. If you didn't then you came under the scrutiny of the chief pilot who had a penchant for bullying crew and making careers untenable.

9/10 times we would do just that fly 3/4/5hrs get their hold have a look try again if necessary and more times that not we would divert.

The route they were flying was not one that more senior pilots would ever pick as it is known for crap weather, is captain only landing and its dark o'clock. It was just one of those places that you hoped to not get on your roster and if you did and if you couldn't swap it then you hoped you had one of those nights where there was a break in the crap weather and you could get in. If not you rocked up with extra stuff as you knew you could easily end up in a hotel.

FDB heap commercial pressure on crews way past the normal anyone else but if you have your family stuck in the middle east you have a choice do what they ask be it carry lithium batteries, operate outside of FTLs, ignore assaults on crew etc or loose your job and possibly your career.

It wasn't that we didn't know that but most of us just took the money and hoped to not be the crew of FZ981 before we got either enough money/hours/experience in LHS, etc to move to somewhere else.

The chief pilots favourite saying is "if you don't like it leave!" it was his solution to every problem given and the culture of fear has eroded the culture of safety to such an extent that most pilots were unlikely torpor anything but the most serious incidents as they knew they were simply raising their heads above the parapet.

Re the numerous posts from experts on here who have not operated in the Middle east, who have not flown in Russian airspace and who do not know anything about HGS/HUD ops suggest you use the two ears more than the one mouth and though of course you are interested but your conjecture does nothing to help do anything other than muddy the waters.

FDB never ever do coupled approaches. All CAT3a, CAT2 and CAT1 are manually flown to the ground. All low vis is hand flown. All low vis is hand flown on the HGS. All approaches in Russia are flown on QNH we have LIDO tables with a conversion table on EVRY Plate.

If you find a pilot in FZ unfamiliar with flying in metres and getting wind in metres per second then they are very very new indeed. There would have been little to no confusion in the crews mind about altimeter settings, when to set or change and wind in mps as it is an almost every day occurrence in Russia and we have/had 18 routes to Russia which is pretty significant.

What happened, I have a guess the same as any other pilot and more so with other 737 pilots and even more so with 737NG pilots. The factors are facts and everything else at this stage is clearly conjecture. Did they make and error in the GA, was their catastrophic failure of something or other, was it an act of god? That will all come out pretty soon.

What isn't conjecture however is that colleagues are dead and the weather was crap on departure, estimated to be crap at ETA, estimated to be crap until way past the point of full tanks and they left with the FDB standard cunning plan of well maybe it will be okay. If you want a fact it is that not many airlines would consider that normal they would simply wait at base until it was at least predicted to be likely and then leave.

FZ don't do that why? ask the Chief Pilot. He as an uber pilot and uber human knows better than everyone else he evens knows that black is in fact white and can prove it when called upon to do so and is above the law as demonstrated on innumerous occasions.

So yes whilst of course factors such as starting a new job etc would have been a factor the reality is FDB take 7 days minimum to sort your visa out when you leave and frequently take longer because we the crew do not matter, were not humans are simply slaves to be abused at their whim so why would looking after us or our families matter. So yes these factors exist but lets be honest we have all heard the tape. They called the GA and did it so the why were they there and why wait so long is simple, that is what NCC demanded they do. Why because the Chief Pilot lets them do whatever they please and refuses to exert any control over what is directly his area of responsibility because nothing is important except his pay check.

I hope the money is worth it and I hope the families of the departed get to see him face to face, look him in the eye in the full knowledge of how he runs his ship.
http://www.pprune.org/rumours-news/5763 ... on-19.html
Kibeee
Airbus A340
Повідомлень: 857
З нами з: 09 листопада 2010, 18:00
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Kibeee »

Поделюсь крайним опытом перелета Flydubai. Вылет 13 марта. Задержали на 3 часа из позднего прибытия рейса. Дали в виде компенсации сендвич. Загрузка процентов 95% и наверное половине летела дальшь. Видел 8 свободным мест. Стыковка с Emiates в Дубаи организовано сносно, хотя так как рейс сильно задержался а 50% паксом летели со стыковкой, Flydubai могли немного немного подсуетиться и ускорить трансфер тем кто опаздывал на рейсы.
Обратно: вылет 24 марта с опозданием на 40 мин. Долго стояли с очереди на взлет, пропускали рейсы "больших" авиакомпаний. Хагрузка процентов 90% (13 свободных мест). Посадка в Киеве не из самых приятных. Погода плохая, самолет сдувало постоянно. Но сели четко.
Kibeee
Airbus A340
Повідомлень: 857
З нами з: 09 листопада 2010, 18:00
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Kibeee »

Это не сегодняшний рейсе flydubai завернули назад, после заявления о минировании?
Аватар користувача
AlexK
A380
Повідомлень: 4760
З нами з: 04 травня 2010, 01:47
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення AlexK »

Kibeee писав:Это не сегодняшний рейсе flydubai завернули назад, после заявления о минировании?
Почему завернули? Он же сел и "минёра" задержала СБУ.
Kibeee
Airbus A340
Повідомлень: 857
З нами з: 09 листопада 2010, 18:00
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Kibeee »

AlexK писав:
Kibeee писав:Это не сегодняшний рейсе flydubai завернули назад, после заявления о минировании?
Почему завернули? Он же сел и "минёра" задержала СБУ.
А ок, понятно, спасибо.
Аватар користувача
AlexK
A380
Повідомлень: 4760
З нами з: 04 травня 2010, 01:47
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення AlexK »

Kibeee писав:
AlexK писав:
Kibeee писав:Это не сегодняшний рейсе flydubai завернули назад, после заявления о минировании?
Почему завернули? Он же сел и "минёра" задержала СБУ.
А ок, понятно, спасибо.
раньше писали, что он из Дубаи летел, а теперь пишут, что из Киева и после вылета вернулся.
Аватар користувача
Liska77
Airbus A318
Повідомлень: 6
З нами з: 25 березня 2016, 16:52
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Liska77 »

разве? Говорили что он из Киева чисто вылетал
MVA
Airbus A319
Повідомлень: 187
З нами з: 28 квітня 2012, 21:02
Звідки: IEV - UKKK. GML - UKKM

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення MVA »

Liska77 писав:разве? Говорили что он из Киева чисто вылетал

"чИсто вылетАл" или "вылетел чисто" ? :plane:
MVA
Airbus A319
Повідомлень: 187
З нами з: 28 квітня 2012, 21:02
Звідки: IEV - UKKK. GML - UKKM

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення MVA »

раньше писали, что он из Дубаи летел, а теперь пишут, что из Киева и после вылета вернулся.
Судя по тому что данный борт не квокал ни 7500 ни 7700 то скорее всего пьянь тявкнула про бомбу еще когда пипелац был на земле жулянской. Потом была задержка вылета почти 2 часа
Аватар користувача
Sentry
модератор
Повідомлень: 10223
З нами з: 12 грудня 2011, 12:10
Звідки: KBP, MEL
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Sentry »

И снова вопрос - каким образом пьянь оказалась на борту? Когда уже будут снимать с рейсов пассажиров в "состоянии алкогольного опьянения".
MVA
Airbus A319
Повідомлень: 187
З нами з: 28 квітня 2012, 21:02
Звідки: IEV - UKKK. GML - UKKM

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення MVA »

Sentry писав:И снова вопрос - каким образом пьянь оказалась на борту? Когда уже будут снимать с рейсов пассажиров в "состоянии алкогольного опьянения".
Дьюти-Фри источник зла :drunk:
Аватар користувача
Sentry
модератор
Повідомлень: 10223
З нами з: 12 грудня 2011, 12:10
Звідки: KBP, MEL
Контактна інформація:

Re: Flydubai (FZ)

Повідомлення Sentry »

Так и представляю, как дьюти фри насильно хватает людей и заливает спиртное :) Каждый пассажир должен понимать, что если позволил себе в дьютике лишнее - никуда не полетишь. Не думаю, что для персонала на гейте незаметны действительно пьяные персонажи.
Відповісти

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 5 гостей