Sentry писав: ↑01 серпня 2023, 03:31
Yaroslav_31 писав: ↑31 липня 2023, 22:00
нарешті прочитав і я інтерв'ю
на запитанні про конкуренцію з Райаном/Віззом почалося ниття про неможливість її витримати через квитки по 15 доларів...
Виходили статті, що середній чек у даних а/к близько 50 доларів (можу дещо помилятися, точно не пам'ятаю), чому Ви не можете аналогічно продавати частину квитків по 15, а щоб середній чек з усіма доп. послугами був - 50 і конкурувати на рівних умовах? Європейці собі в збиток не літають, отже можна конкурувати "чесно", а не ось це ниття про переросподіл і т.п. Якщо так працювати не можете, то і не треба, ринок і без вас чудово впорається. Не випрошуєте в держави кращих умов, а конкуруйте на рівних!
Наболіло, і це не тільки в авіації, у всі сферах цей совковий менталітет, ниття і виклянчування кращих умов замість справедливої конкуренції.
Абсолютно справедливо каже про неможливість конкурувати. Те, що ви написали показує, що ви просто не розумієте як працює авіація.
Лише кілька тез, чому конкурувати "на рівних" неможливо. Насправді їх значно більше.
- Раяну\Віззу літаки обходяться значно дешевше через великий розмір замовлення (сотні літаків) та доступ до дуже дешевих кредитних грошей. В Україні обидва пункти неможливі абсолютно.
- За рахунок масштабу будь-які сервіси Раяну та Віззу обходяться значно дешевше в перерахунку на пассажира. Як веб сайт, мобільний застосунок, так і управлінська структура, довкола авіаційні посади, так і навіть кращі ціни на обслуговування на окремих ринках.
- Раян та Візз не втратили колосальні гроші за час війни. Навпаки, за 22 та 23 роки вони отримують значні прибутки.
- Раян та Візз мають доступ до дуже платоспроможного західноєвропейського ринку.
- За рахунок великих запасів та великих прибутків з інших ринків, Раян може навіть зробити всі рейси в Україну безкоштовними на кілька років, щоб конкуренти збанкрутували, а потім зайти на вільний ринок. Для них це не буде дорого.
З урахуванням дуже низької маржинальності авіаційного бізнесу, навіть кілька відсотків ефективності - то прірва. І саме тому для ефективності зараз тренд на об'єднання авіакомпаній. В Європі з Раяном можут конкурувати Люфтганза груп чи IAG. Менші авіакомпанії конкурувати не можуть, так що це не лише про Україну.
Ну і щоб не було все занадто похмуро. В українських АК є свої конкурентні переваги:
- Рейси поза ЄС, в тому числі можливість транзиту пасажирів звідти до ЄС.
- Нижча вартість праці.
Але для вільної конкуренції того буде замало.
Чи чудово впорається ринок без українських АК? Насправді, ні. Якщо подивитись на рейси з країн без власної базової АК (Албанія, Боснія, Словаччина), то ціни там зазвичай досить високі, а кількість рейсів - обмежена. Бо лоукости теж не благодійники і після перемоги у конкуренції ціни підвищуються. Але з іншого боку там є фактор малого ринку.