Некоторьіе гос сборьі также не возвращают + часто берут какие то админ fees. Жутко запутанная и непрозрачная система
Люфтганза (LH)
-
- A380
- Повідомлень: 1149
- З нами з: 07 вересня 2016, 05:38
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
Отменили рейс с ночевкой на начало октября. Спасли мне деньги.
Re: Люфтганза (LH)
Вообще отменили? Странно, сейчас с ночевкой летают, а в октябре сняли?
Может просто частоты порезали, ибо весь октябрь вылеты из Борисполя рано утром на месте. Не каждый день, но на месте.
Мне, кстати, Люфты поменяли Аликанте, который накрылся в этом году, без доплат на такие же даты в следующем году. При том, что я брал билеты за 30000 на 4-х, а сейчас 4 таких билета стоит 60000.
Может просто частоты порезали, ибо весь октябрь вылеты из Борисполя рано утром на месте. Не каждый день, но на месте.
Мне, кстати, Люфты поменяли Аликанте, который накрылся в этом году, без доплат на такие же даты в следующем году. При том, что я брал билеты за 30000 на 4-х, а сейчас 4 таких билета стоит 60000.
Re: Люфтганза (LH)
Повезло мне, что моя дата попала под порезку. А то пришлось бы переносить или брать ваучер.
- Sentry
- модератор
- Повідомлень: 10224
- З нами з: 12 грудня 2011, 12:10
- Звідки: KBP, MEL
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
"Акцию" со скидкой в 50 евро при изменении билета, купленного до 15 мая, продлили до 30 сентября.
Re: Люфтганза (LH)
Поскорее бы уже закончились вот такие «акции». Их сворачивание ознаменует собой начало восстановления отрасли
Re: Люфтганза (LH)
По тому самому маршруту туди і назад кінець серпня – початок вересня, літаки були заповнені приблизно на 90%.mmyykkoollaa писав: ↑02 вересня 2020, 15:42Летал ФРА-КБП и КБП-ФРА в августе, самолетьі бьіли забитьі, при том что внутри ЕЮ загрузка бьіла 50-70%
Тітка що сиділа поруч купляла квитки за місяць чи більше, дорожче ніж я, купляючи їх за 8 днів до польоту.
Гроші за бронювання квитків так і не повернули, вже тижні три.
-
- A380
- Повідомлень: 1149
- З нами з: 07 вересня 2016, 05:38
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
Мені якраз за три тижні повернули за відмінений попередній квиток. Хоча вчора точного терміну не вказали. Тільки натякнули, що може бути і до 4-х місяців. Особисто для мене 90 днів - це той строк, після якого я ініціюю чарджбек.
- North_West
- A380
- Повідомлень: 1425
- З нами з: 06 вересня 2011, 16:21
- Звідки: WAW
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
Как выглядит перелёт с пересадкой с LH в новое время
-
- A380
- Повідомлень: 1149
- З нами з: 07 вересня 2016, 05:38
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
На початку липня відмінив три квитки (скасування рейсу) і сказав, що хочу гроші. Поки що нічого немає (хоча може я не помітив)
-
- A380
- Повідомлень: 1149
- З нами з: 07 вересня 2016, 05:38
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
Так же как и раньше, только
- во ФРА в баре попросили написать адрес на какой то бумажке
- половина сидений во ФРА заблокированы зеленой наклейкой
- ЛХ, пользуясь случаем, урезала catering на европейских рейсах (уже б отменили его и не мучались, тем более что кофе у них стал жуткий)
Re: Люфтганза (LH)
Процес рефанду в нинішній час схожий на рулетку.mmyykkoollaa писав: ↑11 вересня 2020, 22:32На початку липня відмінив три квитки (скасування рейсу) і сказав, що хочу гроші. Поки що нічого немає (хоча може я не помітив)
Re: Люфтганза (LH)
Я чогось сподівалась що повернення за бронювання не стають в загальну чергу.mmyykkoollaa писав: ↑11 вересня 2020, 02:32Три тижні?!!
Якщо ви хочете повернути гроші швидко, то це треба через банк. Авіакомпанії повертають гроші зараз протягом 3-6 місяців (якщо взагалі повертають)
Re: Люфтганза (LH)
grzegorz писав: ↑31 серпня 2020, 10:14 Дзвонив тільки що в кол центр на рахунок моїх квитків до Ефіопії, які вже раз були скасовані та переброньовані на жовтень.
Ваучер не можуть оформити, проте можуть або перенести рейс на потім з доплатою за різницю тарифів або просто повернути всю суму оплачену за квитки протягом 3х місяців.
Зателефонував ще раз - підтвердили, що ті самі опції є за мною. Так як при перебронювані квитка вони залишили мені опцію повернення коштів. І ще раз підтвердили, що залишити запит на повернення коштів ( яке буде тривати декілька місяців) можна зробити до часу вильоту включно.
Вирішив зачекати з відміною - надіюсь, авіакомпанія сама щось скасує і тоді безкоштовно перенесу квитки на весну, так як навряд чи за 300 євро найближчим часом я ще вихоплю Ефіопію.
- Sentry
- модератор
- Повідомлень: 10224
- З нами з: 12 грудня 2011, 12:10
- Звідки: KBP, MEL
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
Приложение ЛХ для андроид отказывается работать без логина с картой ММ. Есть ли варианты это обойти? Приложение гораздо удобнее для чекина, но лететь планирую с номером другой программы, не ММ, соответственно предполагаю, что если залогинюсь с картой ММ и добавлю туда свою бронь, то оно намертво приклеит именно номер ММ.
-
- A380
- Повідомлень: 1149
- З нами з: 07 вересня 2016, 05:38
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
вы уверены, что ММ, а не ЛХ id? Можно зарегистрироваться для ЛХ id без открытия ММ аккаунтаSentry писав: ↑16 вересня 2020, 22:22 Приложение ЛХ для андроид отказывается работать без логина с картой ММ. Есть ли варианты это обойти? Приложение гораздо удобнее для чекина, но лететь планирую с номером другой программы, не ММ, соответственно предполагаю, что если залогинюсь с картой ММ и добавлю туда свою бронь, то оно намертво приклеит именно номер ММ.
- Sentry
- модератор
- Повідомлень: 10224
- З нами з: 12 грудня 2011, 12:10
- Звідки: KBP, MEL
- Контактна інформація:
Re: Люфтганза (LH)
https://www.lufthansagroup.com/en/newsr ... ogram.html
Lufthansa decides on third package within restructuring program
- The capacity outlook for the passenger airlines will be significantly revised; the previous assumption that an average production level of 50 percent of the previous year's value would be reached in the fourth quarter of the year no longer seems realistic. If the current trend continues, the available seat kilometres will probably only be in a range between 20 and 30 percent, compared to the previous year.
- The medium term fleet planning will be adjusted and currently foresees a permanent, Group-wide capacity reduction of 150 aircraft by the middle of this decade (starting point is the Group fleet including wet-leased aircraft).
- In addition to the fleet changes already communicated, the following decisions have been made: After six Airbus A380s were finally taken out of service in the spring, the remaining eight A380s and ten A340-600s, which were previously intended for flight service, will be transferred to long-term storage and removed from planning. These aircraft will only be reactivated in the event of an unexpectedly rapid market recovery. In addition, the remaining seven Airbus A340-600s will be permanently decommissioned.
- The fleet decisions mentioned above will result in a further impairment of up to EUR 1.1 billion. The amount is expected to be accounted for in the third quarter of the current year.
- The previously announced personnel surplus amounting to 22,000 full-time positions will increase as a result of the decisions taken in regards to the third package within the restructuring program. The change in permanent staffing levels within flight operations will be further adjusted in regards to market development. The compensation and reduction of personnel surplus will be discussed with the responsible employee representatives.
- Irrespective of the negotiations on reconciliations of interests and social plans for redundancies within the Lufthansa Group, the Executive Board's objective remains agreeing on crisis packages with the collective bargaining partners that limit the number of necessary redundancies.
- Despite the worsened outlook, the revised financial planning intends to further reduce cash outflows through strict cost management. The outflow of liquidity is to be reduced from currently around EUR 500 million per month to an average of EUR 400 million per month in winter 2020/21. The previously communicated Group target of returning to positive operating cash flows during 2021 is being reinforced.
- A streamlined management structure with a 20 percent reduction of management positions is to be implemented in the first quarter of 2021. To simplify and clearly define responsibilities, the functional process organization (matrix) will be focused on core functions of Lufthansa Group Airlines. For all other areas, a new management model with clearly assigned responsibilities (decentralized or centralized, depending on the process) will be introduced.
- The administrative office space will be reviewed worldwide and reduced by 30 percent in Germany.
Re: Люфтганза (LH)
В прошлый раз Люфты вернули деньги за билет за 3 недели. Сейчас тянут больше месяца. Разочаровывают товарищи.
-
- A380
- Повідомлень: 1149
- З нами з: 07 вересня 2016, 05:38
- Контактна інформація:
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 29 гостей