Це звичайно оптимістичний прогноз і він можливий лише за умови якщо зійдуться всі зорі і не буде форс мажорів: +43-56% до 2018. Судіть самі: цього року вдалося зробити +48%. При цьому в листопаді ріст був +54%, а в грудні аж +63%.
Код: Виділити все
Офтоп: +63% - це третій найвищий результат з часу завершення реконструкції аеропорту - вищий приріст місяць-до-місяця був тільки в квітні 2017-го (+70%) і в лютому 2012 (+82%, але це через те що в 2011 аеропорт був напівзакритий).
1. Вже зараз можна доволі надійно прикинути перший квартал наступного року, бо приріст потоку за січень-березень відбудеться за рахунок тих же рейсів що літали в листопаді-грудні. Минулого року було 240 тисяч, нехай приріст буде як в листопаді: 240х1.54=370 тисяч, або +130 тисяч до минулорічного.
2. Ріст листопада-грудня відбувся через нові рейси візза і раяна + низьку базу минулого року. Сумарно візз і раян почали літати 22 рази на тиждень + у березні додасться ще Копенгаген двічі на тиждень. Це лоукости, тобто завантаження має бути доволі високим, нехай буде 90%: 24х2х186х0.9=8035 пасажирів на тиждень. З квітня по кінець жовтня у нас 30 тижнів: отже маємо ще 241 тисячу.
241+130 = 371.
3. Турки почали літати три додаткових рейси на тиждень десь на початку листопада. Їх 738 мають 155 місць + нехай у них буде хоча б 80% заповнення (завантаження на Стамбул завжди хороше, турків стримують квоти): 3х2х155х0.8х30=22 тисячі пасажирів. + вже анонсовані рейси Балтіків в Ригу, 4 рейси на тиждень, нехай дашками і з низьким заповненням, але ефект до кінця року: 4х2х76x0.7x38=16 тисяч.
371+22+16 = 409.
Тобто 2 мільйони має набратися вже анонсованими рейсами, на які продаються квитки.
300 додаткових тисяч, яких не вистачає до нижньої планки - це спекуляції, звісно. Нехай цей приріст буде лише з лоукостерів, з їх високим завантаженням:186х0.9=167 пасажирів на рейс. 300000/167/2 = 898 рейсів. Нові анонси з великою імовірністю будуть починати літати з квітня і до кінця року, тобто ефект від них триватиме 38 тижнів. 898 / 38 = 24 рейси на тиждень. 24 рейси на тиждень - це 10 нових напрямків по 2-3 рази на тиждень, по 5 від кожного з пари візз і раян. До речі, це рівно стільки, скільки анонсували раян і візз з початку осінньої навігації (з врахуванням весняного Копенгагена), тобто розширення зовсім не виглядає чимось фантастичним і будь-що менше від них виглядатиме несерйозно.
Таким чином 2.3 мільйона виглядає стримано-оптимістичним прогнозом, насправді.
А ще +100-200 тисяч можна отримати від росту чартерів, якщо вступить в дію відкрите небо (брекзіт має статися в квітні), СкайАпа, може нарешті Катарці почнуть літати, КЛМ/ЕйрФранс, врешті решт візз і раян можуть почати звичну цінову війну і накрутити собі завантаження до 100%.
П.С. Само собою вищезгаданий прогноз має шанси справдитися лише за умови стабільної ситуації в країні і відсутності глобальних економічних катаклізмів. Так само він не враховує перетік пасажирів від одних перевізників до інших - поки що виглядає що цей ефект невеликий. + я припускаю що інфраструктура аеропорту буде здатна обслужити такий трафік - і тут треба уважно дивитися на перон перед новим терміналом, ручну систему сортування багажу, перонну техніку і інші потенційні вузькі місця.