Авиафото
Re: Авиафото
Эмбраер тоже идет в ногу с новыми двигателями.
Модификации будут иметь приставку Е2
Модификации будут иметь приставку Е2
Re: Авиафото
Отмирает один из самых красивых самолетов
Re: Авиафото
Первый Е2 полетел заказчику
Re: Авиафото
А чого у нового вінглетів немає?
Re: Авиафото
Наверное крыло нового поколения по типу 787
Re: Авиафото
у 787 и 350 оно как-то больше изогнуто, чем у этого или там другие заморочки какие-то ?!
Re: Авиафото
Так, на тих явно вигнутіші, тут же тупо пряме крило
Re: Авиафото
Там они и побольше )
Вообще задача винглетов - уравновесить встречу двух потоков с разным давлением.
Может новый тип "гибких" законцовок с этой задачей справляется.
Вообще задача винглетов - уравновесить встречу двух потоков с разным давлением.
Может новый тип "гибких" законцовок с этой задачей справляется.
Re: Авиафото
сомневаюсь конечно, что на нео и максах поставили старые типы крыльев, но винглеты есть, на максе даже не один и на новом Bombardier тоже есть, а на мс21 нету, где-то, какая-то заморочка...
-
- Airbus A320
- Повідомлень: 333
- З нами з: 25 серпня 2009, 18:50
- Звідки: Irpin
- Контактна інформація:
Re: Авиафото
Там raked wingtip, як і в Boeing 767-400ER, Boeing 777-200LR/300ER/Freighter, Boeing 787-8/9/10.
Зверху це добре видно:
http://australianaviation.com.au/2018/0 ... delivered/
Embraer announces design revamp of E195-E2
Зверху це добре видно:
http://australianaviation.com.au/2018/0 ... delivered/
Embraer announces design revamp of E195-E2
https://www.flightglobal.com/news/artic ... e2-422341/[...]
Embraer was already planning to introduce the E-Jet E2 family with two new wing designs, with a new aerofoil planned for the E190/195-E2 and another for the 75-seat-class E175-E2. The latest announcement means that Embraer is developing three different sets of wings, one for each model.
The design changes are not expected to change the entry-into-service schedule in 2019 for the E195-E2 or the budget for the overall programme, which remains fixed at the $1.7 billion estimate announced at programme launch in 2013.
But the changes could make the E195-E2 more attractive to carriers operating to and from high-altitude airports, where lower-density air dramatically reduces the power capability of the high-bypass ratio Pratt & Whitney PW1900 engines. In Denver, for example, the original design of the E195-E2 meant that maximum range declined by 15% compared with the sea-level performance, falling from 2,000nm to 1,700nm.
By adding to the lifting power of the wing with span extension, the E195-E2 can fly up to 1,950nm from Denver. While an aircraft taking off at sea level can fly up to 2,450nm instead of 2,000nm as originally designed, Affonso says.
The extended wingspan will feature raked wingtips, a feature that rules out the distinctive canted winglets found on the original E-Jet series.
"The aerodynamic design has evolved over time at Embraer and worldwide, and today we believe that the most efficient wings are the wings without the winglets," Affonso says. "If you can increase the span, that's the most efficient way to have an efficient wing."
The impact of the extension and the raked wingtip on the rest of the design of the wing should be "minimal", Affonso says. But the detailed design requirements will be confirmed as the E195-E2 design is finalised after further simulations and testing, he adds.
Re: Авиафото
да, так однозначно лучше видно...
а кто-то объяснит, почему максы и нео используют винглеты, а вот эти пошли по такому пути ?!
а кто-то объяснит, почему максы и нео используют винглеты, а вот эти пошли по такому пути ?!
Re: Авиафото
Я не експерт, але мені здається, що такий тип крил на 737 і а320 збільшив би їх розмах, що створило би проблеми з інфраструктурою: в багатьох аеропортах стоянки розраховані рівно під розмах крил попереднього покоління. Ембраєри менші, тому їм простіше - вони навіть з таким крилом помістяться.
Re: Авиафото
Ес. 100% попадание. На примере Boeing P-8 Poseidon - новое поколение противолодочных самолетов. Делаются на основе 737-900, и как только ушли требования по ширине ВС то боинг сразу же убрал винглеты и поставил raked wingtips которые почти на 2 метра удлинили крыло. Вот и соответсвенно Е2 так и поступил потому что они могут вписатся в установленные 36 метров ширины и с нимиVictor H писав: ↑11 квітня 2018, 06:33Я не експерт, але мені здається, що такий тип крил на 737 і а320 збільшив би їх розмах, що створило би проблеми з інфраструктурою: в багатьох аеропортах стоянки розраховані рівно під розмах крил попереднього покоління. Ембраєри менші, тому їм простіше - вони навіть з таким крилом помістяться.
Re: Авиафото
Получается "гибкая законцовка" эффективней плавников
Re: Авиафото
наверное для нео и максов такую законцовку на будущее оставили, не все же технологии сразу использовать, а потом опа и новинка, покупаем покупаем, как-то так...
Re: Авиафото
popTAB, дуже доречне зауваження ))
Re: Авиафото
Можу помилятися, але ідею вінглета запозичили від одного з видів орлів - у них під час планерування останнє перо набуває вигляду вінглета.
Re: Авиафото
Тут не все так однозначно. І в залежності від фази польоту птахи мають вінглети.
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 96 гостей