Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Закрито
Аватар користувача
Glotych
A380
Повідомлень: 1737
З нами з: 14 травня 2011, 11:17
Звідки: Севастополь (UKS)
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Glotych »

Мои коллеги летели в понедельник эти же бортом обратно, рейс SU1821. Задержка была всего 40 минут, вместо 12:40 самолет отъехал от терминала в 13:17. О каких 2+ часах идет речь, я не понимаю. Самолет даже не был в аэропорту столько времени. Единственное, что подозреваю, так это то, что трапов банально не хватило на всех, там самолетов RSD было много. Опять же, Симферопольский аэропорт явно не готов к обслуживанию А330, потому что никогда этого раньше не делал. Кстати, Медведеву подкатили трап "Crimea", по которому наверное еще моя бабушка в 70-е годы спускалась.
Мне вот другое интересно, полеты запретили в UKFF. В то же время доступны нотамы по URFF и URFV, по которым ничего не запрещено. Нотамы по URFV и UKFV взаимно отменяют друг друга, чем руководствуются пилоты?
Аватар користувача
Glotych
A380
Повідомлень: 1737
З нами з: 14 травня 2011, 11:17
Звідки: Севастополь (UKS)
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Glotych »

AlexNc писав:А URFF это что?
Это аэропорт Симферополя с точки зрения РФ.
Аватар користувача
Glotych
A380
Повідомлень: 1737
З нами з: 14 травня 2011, 11:17
Звідки: Севастополь (UKS)
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Glotych »

Olek писав:А ИКАО знает о таком коде?
Насчет ИКАО не знаю, но FAA нотамы уже публикует.
Аватар користувача
AlexNc
Airbus A340
Повідомлень: 942
З нами з: 13 травня 2009, 19:26
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення AlexNc »

Glotych писав:Это аэропорт Симферополя с точки зрения РФ.
Круто, свой мир ))))))))))))))
tu144
A380
Повідомлень: 1609
З нами з: 25 квітня 2013, 15:08
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення tu144 »

Кто-то недавно писал, что Россия не входит в Евроконтроль - это правда? Такое вообще возможно?
Zahar
Airbus A318
Повідомлень: 30
З нами з: 20 травня 2013, 17:52
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Zahar »

Ту 144, не, не входит, но тесно сотрудничают)
P.S привет от б/с Оникса)))
Denver
Airbus A320
Повідомлень: 349
З нами з: 06 березня 2012, 15:03
Звідки: UKLI
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Denver »

Національна білоруська авіакомпанія "Бєлавіа" скасувала всі рейси в Сімферополь на літо 2014 року.

Про це повідомили в авіакомпанії, повідомляє Інтерфакс-Україна.

"Цього року влітку рейсів на Сімферополь не буде. Рішення не літати до Криму прийнято з комерційних причин - через невелику завантаження. Квитки купуються слабо", - пояснили в "Бєлавіа".

Літаки "Бєлавіа" до цього літали в Сімферополь влітку - з червня по серпень.

Раніше Європейська організація з безпеки аеронавігації заборонила польоти до Криму, а саме в Сімферополь і Севастополь.

http://www.pravda.com.ua/news/2014/04/3/7021192/
Аватар користувача
Olek
avianews
Повідомлень: 11442
З нами з: 21 жовтня 2008, 01:05
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Olek »

ICAO начинает просыпаться

https://www.public.cfmu.eurocontrol.int ... eropol.pdf

When replying please quote
Reference : EUR/NAT 14-0243.TEC (FOL/CUP)02/04/2014 02 April 2014

Subject : Safety of civil aircraft operating in the Simferopol Flight Information Region (FIR)

Action
required : As required in paragraphs 3 and 5



Madam, Sir,

1. I have the honour to address you as the appropriate State Authority of aircraft operator(s) which
may use the airspace of the Simferopol flight information region (FIR).
2. Taking into consideration the recent publication by the Russian Federation of a series of notices
to airmen (NOTAMs) modifying the Simferopol FIR which is under the responsibility of Ukraine, and their
intent to provide air traffic services (ATS) within this airspace, I draw your attention to the possible existence of
serious risks to the safety of international civil flights.
3. Due to the unsafe situation where more than one ATS provider may be controlling flights within
the same airspace from 3 April 2014, 0600 UTC onwards, consideration should be given to measures to avoid
the airspace and circumnavigate the Simferopol FIR with alternative routings.
4. Alternative routings are available for those operators choosing to avoid the Simferopol FIR.
5. I would also like to invite the States concerned to assist in the accommodation of the re-routed
traffic to the maximum extent possible, in particular when the alternative routes would impact the overall
capacity of the regional network. In cases where the re-routed flights would have been subject to special
overflight permissions, I would ask for your flexibility to manage these scenarios with special assistance so that
the concerned flights could operate without interruption.
6. ICAO continues to actively coordinate with all involved authorities, international organizations,
airspace users and other States in the region regarding developments as they unfold, specifically those which
could impact flight safety.
7. I will notify you of any significant developments.
Accept, Sir/Madam, the assurances of my highest consideration.





Luis Fonseca de Almeida
ICAO Regional Director
Europe and North Atlantic
Zahar
Airbus A318
Повідомлень: 30
З нами з: 20 травня 2013, 17:52
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Zahar »

Denver писав:Національна білоруська авіакомпанія "Бєлавіа" скасувала всі рейси в Сімферополь на літо 2014 року.

Про це повідомили в авіакомпанії, повідомляє Інтерфакс-Україна.

"Цього року влітку рейсів на Сімферополь не буде. Рішення не літати до Криму прийнято з комерційних причин - через невелику завантаження. Квитки купуються слабо", - пояснили в "Бєлавіа".

Літаки "Бєлавіа" до цього літали в Сімферополь влітку - з червня по серпень.

Раніше Європейська організація з безпеки аеронавігації заборонила польоти до Криму, а саме в Сімферополь і Севастополь.

http://www.pravda.com.ua/news/2014/04/3/7021192/
УП это конечно "мегаправдивый" источник :facepalm:
Вот когда эта новость будет на http://belavia.by/news/news/, тогда я поверю.
Аватар користувача
Olek
avianews
Повідомлень: 11442
З нами з: 21 жовтня 2008, 01:05
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Olek »

Zahar писав:
Denver писав:Національна білоруська авіакомпанія "Бєлавіа" скасувала всі рейси в Сімферополь на літо 2014 року.

Про це повідомили в авіакомпанії, повідомляє Інтерфакс-Україна.

"Цього року влітку рейсів на Сімферополь не буде. Рішення не літати до Криму прийнято з комерційних причин - через невелику завантаження. Квитки купуються слабо", - пояснили в "Бєлавіа".

Літаки "Бєлавіа" до цього літали в Сімферополь влітку - з червня по серпень.

Раніше Європейська організація з безпеки аеронавігації заборонила польоти до Криму, а саме в Сімферополь і Севастополь.

http://www.pravda.com.ua/news/2014/04/3/7021192/
УП это конечно "мегаправдивый" источник :facepalm:
Вот когда эта новость будет на http://belavia.by/news/news/, тогда я поверю.
УП просто ретранслировало Интерфакс. Прочитайте, на кого ссылка идет.
Valdemar
A380
Повідомлень: 2830
З нами з: 27 квітня 2012, 01:15
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Valdemar »

Olek писав:ICAO начинает просыпаться

https://www.public.cfmu.eurocontrol.int ... eropol.pdf

When replying please quote
Reference : EUR/NAT 14-0243.TEC (FOL/CUP)02/04/2014 02 April 2014

Subject : Safety of civil aircraft operating in the Simferopol Flight Information Region (FIR)

Action
required : As required in paragraphs 3 and 5



Madam, Sir,

1. I have the honour to address you as the appropriate State Authority of aircraft operator(s) which
may use the airspace of the Simferopol flight information region (FIR).
2. Taking into consideration the recent publication by the Russian Federation of a series of notices
to airmen (NOTAMs) modifying the Simferopol FIR which is under the responsibility of Ukraine, and their
intent to provide air traffic services (ATS) within this airspace, I draw your attention to the possible existence of
serious risks to the safety of international civil flights.
3. Due to the unsafe situation where more than one ATS provider may be controlling flights within
the same airspace from 3 April 2014, 0600 UTC onwards, consideration should be given to measures to avoid
the airspace and circumnavigate the Simferopol FIR with alternative routings.
4. Alternative routings are available for those operators choosing to avoid the Simferopol FIR.
5. I would also like to invite the States concerned to assist in the accommodation of the re-routed
traffic to the maximum extent possible, in particular when the alternative routes would impact the overall
capacity of the regional network. In cases where the re-routed flights would have been subject to special
overflight permissions, I would ask for your flexibility to manage these scenarios with special assistance so that
the concerned flights could operate without interruption.
6. ICAO continues to actively coordinate with all involved authorities, international organizations,
airspace users and other States in the region regarding developments as they unfold, specifically those which
could impact flight safety.
7. I will notify you of any significant developments.
Accept, Sir/Madam, the assurances of my highest consideration.





Luis Fonseca de Almeida
ICAO Regional Director
Europe and North Atlantic
пока, это не о чем.....
когда будет, какая-то деректива-тогда можно будет о чем-то говорить.....
Давайте, пока, не будем переливать из пустого в порожнее...
Аватар користувача
Glotych
A380
Повідомлень: 1737
З нами з: 14 травня 2011, 11:17
Звідки: Севастополь (UKS)
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Glotych »

Valdemar писав: пока, это не о чем.....
когда будет, какая-то деректива-тогда можно будет о чем-то говорить.....
Давайте, пока, не будем переливать из пустого в порожнее...
Просто рекомендация огибать симферопольский РПИ, не более того.
Сегодня уже WU6018 зигзаги тут вырисовывал.
Аватар користувача
AlBad
Airbus A330
Повідомлень: 576
З нами з: 23 травня 2013, 14:05
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення AlBad »

Olek писав:ICAO начинает просыпаться

https://www.public.cfmu.eurocontrol.int ... eropol.pdf
...
Не работает ссылка ((
Valdemar
A380
Повідомлень: 2830
З нами з: 27 квітня 2012, 01:15
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Valdemar »

В период весенне-летней навигации в ПАО «Международный аэропорт «Симферополь (аннексирован Россией)» планируется значительное увеличение количества рейсов по направлению Москва и Санкт-Петербург, а также открытие новых рейсов по направлению Ростов-на-Дону, Череповец, Тюмень, Бегишево. Ведутся переговоры по открытию рейсов в Казань, Воронеж, Нижнекамск, Волгоград, Пенза и Грозный.
Аватар користувача
mischko
A380
Повідомлень: 11282
З нами з: 15 листопада 2013, 14:12
Звідки: AMS
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення mischko »

В Стамбул через Ростов-на-Дону?
Zahar
Airbus A318
Повідомлень: 30
З нами з: 20 травня 2013, 17:52
Контактна інформація:

Re: Симферополь (аннексирован Россией) аэропорт (IATA: SIP (аннексирован Россией))

Повідомлення Zahar »

Valdemar писав:
Olek писав:ICAO начинает просыпаться

https://www.public.cfmu.eurocontrol.int ... eropol.pdf

When replying please quote
Reference : EUR/NAT 14-0243.TEC (FOL/CUP)02/04/2014 02 April 2014

Subject : Safety of civil aircraft operating in the Simferopol Flight Information Region (FIR)

Action
required : As required in paragraphs 3 and 5



Madam, Sir,

1. I have the honour to address you as the appropriate State Authority of aircraft operator(s) which
may use the airspace of the Simferopol flight information region (FIR).
2. Taking into consideration the recent publication by the Russian Federation of a series of notices
to airmen (NOTAMs) modifying the Simferopol FIR which is under the responsibility of Ukraine, and their
intent to provide air traffic services (ATS) within this airspace, I draw your attention to the possible existence of
serious risks to the safety of international civil flights.
3. Due to the unsafe situation where more than one ATS provider may be controlling flights within
the same airspace from 3 April 2014, 0600 UTC onwards, consideration should be given to measures to avoid
the airspace and circumnavigate the Simferopol FIR with alternative routings.
4. Alternative routings are available for those operators choosing to avoid the Simferopol FIR.
5. I would also like to invite the States concerned to assist in the accommodation of the re-routed
traffic to the maximum extent possible, in particular when the alternative routes would impact the overall
capacity of the regional network. In cases where the re-routed flights would have been subject to special
overflight permissions, I would ask for your flexibility to manage these scenarios with special assistance so that
the concerned flights could operate without interruption.
6. ICAO continues to actively coordinate with all involved authorities, international organizations,
airspace users and other States in the region regarding developments as they unfold, specifically those which
could impact flight safety.
7. I will notify you of any significant developments.
Accept, Sir/Madam, the assurances of my highest consideration.





Luis Fonseca de Almeida
ICAO Regional Director
Europe and North Atlantic
пока, это не о чем.....
когда будет, какая-то деректива-тогда можно будет о чем-то говорить.....
Давайте, пока, не будем переливать из пустого в порожнее...
Дело в том ,что IKAO это организация, подчиненная ООН, она строго рекомендательная, т.е запрещать ничего не может. Евроконтроль это организация по управлению трафиком и ВД на территории Европы ( и то не всей), эдакое мини Лютваффе в 4-м рейхе) Так вот, ЕК тоже не имеет права запрещать полеты или закрывать ВП какой-либо страны самостоятельно, она может это сделать на определенных участках по просьбе страны, которая входит в ЕК (в данном случае Украина), а т.к РФ не входит в ЕК, то и российские а/к могут положить болта на их письма и летать как захотят. Закрыть ВП над определенной територрией может только совбез ООН.
Закрито

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 7 гостей