Alitalia (AZ)
Re: Alitalia (AZ)
З почином. Чекаємо новин з аеропорту про загрузку.
Re: Alitalia (AZ)
Сегодня приняли решение о банкротстве)))Valdys писав:З почином. Чекаємо новин з аеропорту про загрузку.
Ждём дальнейших подробностей
Re: Alitalia (AZ)
Сумніваюся, що компанію зліквідують. 12 тисяч безробітних в і так не легкі часи аукнуться правлячій Демократичній партії на запланованих виборах в 2018. Це не Україна, де можна наобіцяти сім мішків гречаної вовни, а потім ще впевнено пробуватися на другий термін, бо альтернатив немає.
- mischko
- A380
- Повідомлень: 11282
- З нами з: 15 листопада 2013, 14:12
- Звідки: AMS
- Контактна інформація:
Re: Alitalia (AZ)
А якщо по суті справи - уряд Італії вже заявив акціонерам, що не буде націоналізовувати перевізника, а позичить трошки грошей (400 мільйонів євро) на операційні витрати в найближчі 6 місяців. А далі вже справа акціонерів - продати, або вийти на прибутковий рівень.Franek писав:Сумніваюся, що компанію зліквідують. 12 тисяч безробітних в і так не легкі часи аукнуться правлячій Демократичній партії на запланованих виборах в 2018. Це не Україна, де можна наобіцяти сім мішків гречаної вовни, а потім ще впевнено пробуватися на другий термін, бо альтернатив немає.
Проблеми Alitalia - це проблеми приватної компанії, італійці не залишаться без авіаційних перевезень, як не залишились угорці, коли впав Malev, або естонці.
НМСД, найближчим часом те саме може чекати Czech Airlines, єдиний європейський прострі - річ дуже конкурентна.
Re: Alitalia (AZ)
Да просто правительство потратило на АЛьталию уже несколько миллиардов евро. Больше просто не хотят. Да и по опросам большинство населения ЗА то чтобы прекратить насиловать мертвую лошадь.
- mischko
- A380
- Повідомлень: 11282
- З нами з: 15 листопада 2013, 14:12
- Звідки: AMS
- Контактна інформація:
Re: Alitalia (AZ)
от кого тут треба звинувачувати - так це профспілки, які зайняли непоступливу позицію на переговорах і відмовилися від плану порятунку, який передбачав скорочення персоналу, зменшення зарплат і т.д.
Re: Alitalia (AZ)
Low Costы рулят во всём мире. Итальянцы не захотели меняться в корне и вот результат. Раяны, Изи, Виззы их подвинули.
Re: Alitalia (AZ)
Wizz там ні до чого.
Не сказав би, що такі вони динозаври. Скоріш за все наклалося декілька різних причин і тепер вони з тієї ями ніяк не вилізуть.
Не сказав би, що такі вони динозаври. Скоріш за все наклалося декілька різних причин і тепер вони з тієї ями ніяк не вилізуть.
- noy's
- Airbus A318
- Повідомлень: 29
- З нами з: 13 березня 2017, 21:11
- Звідки: IBZ
- Контактна інформація:
Re: Alitalia (AZ)
Просто дуже погані справи у пана Берлусконі, той що з Пуйлом одружився. FC Milan вже продав китайцям за $700 млн...Valdemar писав:Сегодня приняли решение о банкротстве)))Valdys писав:З почином. Чекаємо новин з аеропорту про загрузку.
Ждём дальнейших подробностей
А еміратський Etihad Airways може викупити контрольний пакет компанії.
Re: Alitalia (AZ)
цікаво, Етіхад про це знає?noy's писав: А еміратський Etihad Airways може викупити контрольний пакет компанії.
Etihad pays the price for its misjudged Alitalia endeavour (Financial Times)
https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct= ... DFAk-um-iw
Gulf carrier struggled as terrorism and high costs at Italian airline hit strategy
Analysts say Etihad will recover little of the €1.7bn it spent with other investors in 2014
by: James Politi in Rome
At a presentation in Rome in May 2016 called a “journey to excellence”, James Hogan, the chief executive of Etihad, the UAE-based carrier and top shareholder in Alitalia, betrayed no signs of the turbulence ahead for the Italian airline.
“After some difficult and challenging years, Alitalia has a great story to tell,” Mr Hogan said, praising the Italian flag carrier’s apparent recovery and vowing that it would be profitable by 2017.
A year later, not only has Alitalia failed to start making any money, but on Tuesday the Italian government signed off on a request by its board to start administration proceedings, with the backing of Etihad.
The collapse of Alitalia marks a big setback for the UAE carrier that anchored a €1.7bn investment in the airline in 2014, as part of a broader strategy of global expansion based on buying minority stakes in often troubled airlines to drive traffic to Etihad’s Abu Dhabi hub.
John Strickland, aviation consultant, said that the timing of Alitalia’s collapse was especially bad. Gulf airlines were seeing a drop in passenger traffic because of the low oil price, concerns over terrorist attacks in Europe, and the recent imposition of visa constraints and laptop bans in the US, he said.
“They are not likely to get much back, if anything” from the Alitalia investment, he added.
Key dates in Etihad’s journey with Alitalia
Global reach: an Etihad plane flies over a Buddhist temple just outside Bangkok © EPA
1. Aug 2014 Etihad takes a 49 per cent stake in Alitalia
2. Sep 2015 Alitalia chief Silvano Cassano, brought in shortly after Etihad rescue, steps down abruptly
3. Mar 2017 Alitalia plans €1bn in cost cuts and up to 2,000 lay-offs
4. mid-Apr 2017 Alitalia reaches deal with trade unions
5. late Apr 2017 Workers rebel against the deal to save the airline
Etihad’s explanation for what went wrong at Alitalia mirrors the Italian airline’s: the turnround was proceeding well until a string of terrorist attacks dented appetite for air travel last year.
Meanwhile, Alitalia’s high cost base simply could not compete with the growing penetration of low-cost carriers in the short- and medium-haul European market.
But if Etihad can blame some factors beyond its control for the flop at Alitalia, it might be hard for it to escape its role in overseeing the airline’s management, particularly Cramer Ball, the Australian chief executive close to Mr Hogan, who is being criticised, especially in Italy, for the failure.
“This management not only made mistakes with the company’s business model, but also had an approach that was arrogant at times,” Carlo Calenda, Italy’s economic development minister, said at the weekend.
One person close to Alitalia, who declined to be named, regretted that “managers from outside” had been brought into the company, saying that they failed to understand the complexities of doing business in Italy.
Our investment, alongside the other shareholders, has helped to protect thousands of jobs over the last three years
James Hogan, Etihad chief executive
But others said that the situation was not so “black and white” — and that Mr Ball had little chance of succeeding given the rapidly deteriorating finances once he had arrived. Its defenders add that Etihad did help jolt Alitalia towards being more globally competitive, including in its approach to better customer service.
Etihad had its own gripes, too, particularly with the Italian government, which raised eyebrows for being too open to Ryanair and other low-cost airlines in recent years, some people close to the situation say.
But, so far, Etihad has declined to blame any of the players involved in the Alitalia collapse for what went wrong. People close to the UAE-based carrier say all the decisions they made were done in “good faith”.
They play down any cultural clashes, saying they own airline investments in many countries around the world, and have declined to warn that their experience with Alitalia should serve as a warning to other global investors seeking to put money into Italy.
Alitalia's changing uniforms, from Sorelle Fontana in 1950 to Giorgio Armani in 1991. After the Etihad rescue, the airline redesigned its uniforms (right) to celebrate the new era © Company
The most dispiriting aspect of the Alitalia affair for Etihad is that it was prepared to put new money in the Italian carrier this year as part of a €2bn financing package that was contingent on a new, more aggressive restructuring plan.
But that was rejected by Alitalia’s own employees in a dramatic vote on April 14, leaving administration as the only option, and Mr Hogan trying to defend Etihad’s record.
“We have delivered on our commitments since taking our minority share,” Mr Hogan said on Tuesday. “Our investment, alongside the other shareholders, has helped to protect thousands of jobs over the past three years.”
However, this may be of little consolation to Mr Hogan in his role as chief executive. He is expected to step down after 11 years at the helm of Etihad this year amid unease in Abu Dhabi at the high-cost strategy adopted across Europe, including at Alitalia.
Copyright The Financial Times Limited 2017. All rights reserved. You may share using our article tools. Please don't cut articles from FT.com and redistribute by email or post to the web.
- noy's
- Airbus A318
- Повідомлень: 29
- З нами з: 13 березня 2017, 21:11
- Звідки: IBZ
- Контактна інформація:
Re: Alitalia (AZ)
В Італії вже місяць на ТВ розповідають про це. Чому ЗМІ-консерви не розповідали про це тоді, а саме зараз напередодні першого польоту Alitalia?Valdemar писав:Сегодня приняли решение о банкротстве)))Valdys писав:З почином. Чекаємо новин з аеропорту про загрузку.
Ждём дальнейших подробностей
"Италия поддержала Alitalia кредитом на 600 млн евро":
http://cfts.org.ua/news/2017/05/04/ital ... evro_40398
Re: Alitalia (AZ)
Тому що новина, що хтось банкрутує більш рейтинговіша, аніж та, що хтось когось там підтримав фінансово...
Re: Alitalia (AZ)
Для Италии это вопрос политический, а не экономический. Такое впечатление, что, если умрет Алиталия, то умрет и вся Италия.
- noy's
- Airbus A318
- Повідомлень: 29
- З нами з: 13 березня 2017, 21:11
- Звідки: IBZ
- Контактна інформація:
Re: Alitalia (AZ)
Я вибачаюся за offtop, але теж саме хотілося сказати про МяУFlieger писав:Для Италии это вопрос политический, а не экономический. Такое впечатление, что, если умрет Алиталия, то умрет и вся Италия.
Re: Alitalia (AZ)
Если умрёт МАУ, цены на перелёты из Украины вырастут в разы.noy's писав:Я вибачаюся за offtop, але теж саме хотілося сказати про МяУFlieger писав:Для Италии это вопрос политический, а не экономический. Такое впечатление, что, если умрет Алиталия, то умрет и вся Италия.
Re: Alitalia (AZ)
За умови, що на місце МАУ не зайде інший оператор з амбіціями крупного вузлового перевізника.AlexK писав:Если умрёт МАУ, цены на перелёты из Украины вырастут в разы.noy's писав:Я вибачаюся за offtop, але теж саме хотілося сказати про МяУFlieger писав:Для Италии это вопрос политический, а не экономический. Такое впечатление, что, если умрет Алиталия, то умрет и вся Италия.
Re: Alitalia (AZ)
Например?
Большинство направлений будут возить турки, лот, люфтганза и прочие. Несколько направлений покроют лоукостеры. Но такого количества прямых рейсов без базирующегося в Борисполе флота - не будет. А уж из регионов тем более....
Большинство направлений будут возить турки, лот, люфтганза и прочие. Несколько направлений покроют лоукостеры. Но такого количества прямых рейсов без базирующегося в Борисполе флота - не будет. А уж из регионов тем более....
Re: Alitalia (AZ)
Це ви про оператора з Марса чи з Юпітера? Бо на планеті Земля охочих створити мережеві перевозки через Бориспіль, і при цьому продавати дешеві квитки з багажем, їжею, на літаках з заводу я не знаю. Просто, якщо не такі умови, то такий оператор називається МАУ. І навіщо йому вмирати, щоб його місце зайнв ідентичний? Та й скільки часу піде на створення мережі?LWIEV писав: За умови, що на місце МАУ не зайде інший оператор з амбіціями крупного вузлового перевізника.
Re: Alitalia (AZ)
Зважаючі на проблеми італійців, як думаєте, чи не стрьомно взяти лонгхол з Києва на зиму? Що буде в найгіршому випадку - повернуть гроші? Пересадять на інші рейси?
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 124 гостей