Сторінка 10 з 12

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 10:26
NightRider
Alександр писав: 19 травня 2019, 10:23 Все четко прописано, ничего в случае с США, Канадой, Австралией и Новой Зеландией прикрывать не начали.
А где прописано, кстати ? на uk.gov я с пол-пинка не нашел

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 10:28
Alександр
С 1 декабря 2014 отменен безвизовый транзит с выходом в город. С этой даты надо иметь визу США, Канады итд или вид на жительство в шенгене.
Теперь всем тем, кому требуется виза, запрещен безвизовый транзит с выходом в город. Остается безвизовый транзит через транзитную зону аэропорта, при ее наличии.
Исключения - виза Канады, США, НЗ, Австралии и Ирландии (при условии поездки туда или оттуда) или вид на жительство в этих странах + ЕЕА.
Ну и единственный плюс - теперь транзит до 23.59 следующего дня.
50A. A visa national must meet the requirements in paragraphs 50B and 50C when seeking leave to enter the UK in order to be granted leave to enter under the transit without visa scheme.

50B. The requirements to be met by a visa national seeking leave to enter the United Kingdom under the transit without visa scheme are that he:
(i) has arrived and will depart by air; and
(ii) is genuinely in transit to another country, meaning the purpose of his visit is to travel via the UK en route to another destination country, and he is taking a reasonable transit route; and
(iii) does not intend to access public funds, undertake employment or study in the UK; and
(iv) intends and is able to leave the UK before 23:59 hours on the day after the day when he arrived; and
(v) has a confirmed booking on a flight departing the UK before 23:59 hours on the day after the day when he arrived; and
(vi) is assured entry to his country of destination and any other countries he is transiting through on his way there.

50C. The visa national must also:
(i) be travelling to (or on part of a reasonable journey to) Australia, Canada, New Zealand or the USA and have a valid visa for that country; or
(ii) be travelling from (or on part of a reasonable journey from) Australia, Canada, New Zealand or the USA and it is less than 6 months since he last entered that country with a valid entry visa; or
(iii) hold a valid residence permit issued by either:
(a) Australia;
(b) Canada, issued after 28 June 2002;
(c) New Zealand;
(d) USA, issued after 21 April 1998 including: a valid USA I-551 Temporary Immigrant visa (a wet-ink stamp version will NOT be accepted by UK border control); a permanent residence card; an expired I-551 Permanent Residence card provided it is accompanied by a valid I-797 letter authorising extension; a standalone US Immigration Form 155A/155B; or
(e) an EEA state or Switzerland; or
(iv) hold a valid uniform format category D visa for entry to a state in the European Economic Area (EEA) or Switzerland; or
(v) be travelling on to the Republic of Ireland and have a valid Irish biometric visa; or
(vi) be travelling from the Republic of Ireland and it is less than 3 months since the applicant was last given permission to land or be in the Republic by the Irish authorities with a valid Irish biometric visa.


Leave to enter under the transit without visa scheme
50D. A person seeking leave to enter the United Kingdom on arrival under the transit without visa scheme may be admitted for a period ending no later than
23:59 hours on the day after the day on which he arrived, with a prohibition on employment, study and recourse to public funds, provided the Immigration Officer is satisfied that the requirements of paragraphs 50B and 50C are met.
Данные требования, разделение на страны третьего и четвертого сорта описано в данном документе - https://assets.publishing.service.gov.u ... t_2018.pdf

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 11:06
Inguri
і мої п'ять копійок, бо теж "мало скорблю(с)", хоча для ринку, звісно, краще присутність якомога більшої кількості перевізників:
- за моїми данними, ВА ніколи не пропонували низьких цін будь-куди. Умовно, 350 євро KBP-BKK.
- їхні ексклюзивні напрямки потребують зміни аеропорту, типу аналогу Орлі (принаймні, коли ними цікавився, так було, зараз вже й назви його не пам'ятаю). Все інше норм. долітається іншими перевізниками.
- трохи заскладні правила airside-транзиту. Не для мене, а для, умовно кажучі, хендлінгу якогось Чіуауа з візовим кретинізмом.

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 13:58
Honduras
NightRider писав: 19 травня 2019, 09:39
Vitos0603 писав: 18 травня 2019, 20:59 В ФБ Антонюк цікаво розклав ситуацію з виходом ВА. Особливо цікава перепалка з Омеляном в коментах:
https://www.facebook.com/denis.antonyuk ... 0231221718
Одновременно с Киевом БА прекращает рейсы в Санкт-Петербург.
Это тожее Омельян виноват ?
Возможно через пару лет в Хитроу на ближнемагистральных и летать перестанут, все что меньше 787 потеряет всякий смысл из за слотов.

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 19:05
sashkin
Niko писав: 19 травня 2019, 01:39 Не стоит забывать, что БА летали ежедневно. У Ryanair на зимнюю навигацию 4 рейса в неделю, у Wizzair 3 рейса. По вторникам и четвергам альтернативы МАУ нет.
Сюда прибавляется потеря какой-никакой, но стыковки. Плюс, Аэропорт Хитроу выглядит более удобно, чем Стенстед или Лутон.

Надеюсь на увеличение частоты от Лоукостов, после этого БА вернётся только при условии визовой либерализации.
Думаю, что РаянЭйр и виззы воспользуются этим и поставят со временем вт и чт

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 22:35
el ucranio
Honduras писав: 19 травня 2019, 13:58 Возможно через пару лет в Хитроу на ближнемагистральных и летать перестанут, все что меньше 787 потеряет всякий смысл из за слотов.
Ви ВА пророкуєте бізнес-модель Емірейтс, лише широкофюзеляжники?)
Тоді на пару їм вже можна розмовляти з А про відновлення виробництва А380 )

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 22:50
Honduras
el ucranio писав: 19 травня 2019, 22:35
Honduras писав: 19 травня 2019, 13:58 Возможно через пару лет в Хитроу на ближнемагистральных и летать перестанут, все что меньше 787 потеряет всякий смысл из за слотов.
Ви ВА пророкуєте бізнес-модель Емірейтс, лише широкофюзеляжники?)
Тоді на пару їм вже можна розмовляти з А про відновлення виробництва А380 )
А380 был понтом от рождения))) он никому не нужен особо, 777 отлично справляется.

Я боюсь что такая модель ожидает вскоре многие аэропорты. Условно, зачем летать много на маленьком, если можно меньше на большом а слоты продать или летать там где на маленьком можно нормально зарабатывать.

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 23:13
Sentry
Honduras писав: 19 травня 2019, 22:50 Я боюсь что такая модель ожидает вскоре многие аэропорты. Условно, зачем летать много на маленьком, если можно меньше на большом а слоты продать или летать там где на маленьком можно нормально зарабатывать.
Это точка зрения АК. Пассажиры хотят летать тогда, когда им удобно, а не тогда, когда удобно АК. По-этому если будет выбор или 1 рейс в день на 777, или 3-4 рейса в день на А320 из более удаленного аэропорта на лоукосте, очень многие выберут второе.

Хотя проблема перегруженности воздушного пространства в Европе (и слотов в крупнейших аэропортах) действительно существует.

Re: British Airways (BA)

Додано: 19 травня 2019, 23:34
nik-dem
el ucranio писав: 19 травня 2019, 22:35
Honduras писав: 19 травня 2019, 13:58 Возможно через пару лет в Хитроу на ближнемагистральных и летать перестанут, все что меньше 787 потеряет всякий смысл из за слотов.
Ви ВА пророкуєте бізнес-модель Емірейтс, лише широкофюзеляжники?)
Думаю, що йшлося не про BAW. Вони напевне лишать собі слоти на середньомаґістральниках. :plane:

Re: British Airways (BA)

Додано: 20 травня 2019, 07:13
NightRider
Прочитал 4 страницы топика на flyerTalk по этому поводу (Киев \ СПБ объедениены в один топик)

1) "Omelyan" ни разу не был упомянут
2) Было упомянуто что БА вообще подрезает востчную Европу в последнее время - отменили Баку, АлмаАты (кажется) Таллинн а вот теперь и KBP/LED
3) Взамен якобы стало побольше рейсов на курорты "pleasure destinations" (тут не готов ничего сказать)
4) Единственный город экс-СССР куда все еще летает БА - это DME
5) В случае с Киевом народ отметил что "хрен с ними, зажав нос можно на rayanir за 55gbp или МАУ за 100-130 долететь" те конца света не наблюдается.
В СПБ лоукостов нету, так что GBP150+
6) Народ недоумевает что Никаих иниструкций по re-booking нету, служба поддержки узнала об этом одновременно с пассажирами.

Re: British Airways (BA)

Додано: 20 травня 2019, 07:58
manjeroke
они в Баку не летали последние 4 года

Re: British Airways (BA)

Додано: 20 травня 2019, 08:18
manjeroke
виноват, 3 года

Re: British Airways (BA)

Додано: 31 липня 2019, 23:50
dmtr
У Брітішей в Сингапурі немає окремого лаунжу для F, але окрема кімната з кодом😄 в бізнес лаунжі. В принципі різриця в напоях, просторі, і тим що для вечері персонал накриває стіл.

Re: British Airways (BA)

Додано: 01 серпня 2019, 11:15
v_volf
NightRider писав: 19 травня 2019, 10:26
Alександр писав: 19 травня 2019, 10:23 Все четко прописано, ничего в случае с США, Канадой, Австралией и Новой Зеландией прикрывать не начали.
А где прописано, кстати ? на uk.gov я с пол-пинка не нашел
https://www.gov.uk/check-uk-visa/y/ukra ... e_else/yes

You’ll need a visa to pass through the UK in transit
You should apply for a Visitor in Transit visa if you arrive on a flight and will pass through immigration control before you leave the UK.

Transiting without a visa
You might be eligible for ‘transit without visa’ if:

you arrive and depart by air
have a confirmed onward flight that leaves on the day you arrive or before midnight on the day after you arrive
have the correct documents for your destination (eg a visa for that country)
You must also:

be travelling to (or on part of a reasonable journey to) Australia, Canada, New Zealand or the USA and have a valid visa for that country
be travelling from (or on part of a reasonable journey from) Australia, Canada, New Zealand or the USA and have a valid visa for that country
be travelling from (or on part of a reasonable journey from) Australia, Canada, New Zealand or the USA and it’s less than 6 months since you last entered that country with a valid entry visa
have a residence permit issued by Australia or New Zealand
have a common format residence permit issued by an European Economic Area (EEA) country or Switzerland
have a residence permit issued by Canada issued after 28 June 2002
have a uniform format category D visa for entry to a country in the EEA or Switzerland
have an Irish biometric visa (marked ‘BC’ or ‘BC BIVS’ in the ‘Remarks’ section) and an onward flight ticket to the Republic of Ireland
have a valid USA permanent residence card issued by the USA on or after 21 April 1998
have a valid USA I-551 Temporary Immigrant visa issued by the USA (a wet-ink stamp version will not be accepted)
have an expired USA I-551 Permanent Residence card issued by the USA on or after 21 April 1998, with a valid I-797 letter authorising extension
have a valid standalone US Immigration Form 155A/155B issued by the USA (attached to a sealed brown envelope)
You won’t be able to transit without a visa if a Border Force officer decides you don’t qualify under the immigration rules. You can apply for a transit visa before you travel if you’re unsure whether you qualify for transiting without a visa.

E-visas or e-residence permits are not acceptable for transiting through immigration control without a visa.

All visas and residence permits must be valid.

Australian paper confirmation slips are not accepted.

Transiting without a visa is decided by the immigration officer at the border. You won’t be allowed to transit if they decide you need a visa, so you might want to apply for a transit visa before you travel.

Re: British Airways (BA)

Додано: 01 серпня 2019, 11:32
dmtr
E-visas or e-residence permits are not acceptable for transiting through immigration control without a visa.

Australian paper confirmation slips are not accepted.
—-

Як це розуміти, цікаво, якщо у Австралї все електронне, а всі підтвердження- роздруківки з імігрц сайту

Re: British Airways (BA)

Додано: 01 серпня 2019, 12:18
devmind
dmtr писав: 01 серпня 2019, 11:32 Як це розуміти, цікаво, якщо у Австралї все електронне, а всі підтвердження- роздруківки з імігрц сайту
Правила змінились до того як Австралія відмовилась від стікерів. Плюс, напевно, ще існують діючі довготермінові візи, що були видані до вересня 2015 року.

Re: British Airways (BA)

Додано: 03 серпня 2019, 03:02
v_volf
dmtr писав: 01 серпня 2019, 11:32 E-visas or e-residence permits are not acceptable for transiting through immigration control without a visa.

Australian paper confirmation slips are not accepted.
—-

Як це розуміти, цікаво, якщо у Австралї все електронне, а всі підтвердження- роздруківки з імігрц сайту
Є в них сайт, де можна перевірити валідність візи. Підозрюю, що ЮК імміграція використовує той сайт.

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/a ... ons-online

Re: British Airways (BA)

Додано: 04 листопада 2019, 21:03
Krakowite
Консолідація і поглинання

International Airlines Group (IAG) has announced an agreement to buy Madrid-based airline Air Europa for €1 billion.

The Skyteam member carrier is the third largest Spanish airline after Iberia and Vueling – both of which are already part of IAG.

Re: British Airways (BA)

Додано: 04 листопада 2019, 21:13
popTAB
Антимонопольний погодить?

Re: British Airways (BA)

Додано: 04 листопада 2019, 21:35
АндрейМ
popTAB писав: 04 листопада 2019, 21:13 Антимонопольний погодить?
А почему нет? Это же холдинговая компания; а сами а/к как отдельные структуры там работают.