Лісабон – Салвадор - Ріо де Жанейро - Ліма - Кузко

Відповісти
Hoaxer
Airbus A330
Повідомлень: 515
З нами з: 01 вересня 2009, 14:05
Звідки: Київ-Лісабон
Контактна інформація:

Лісабон – Салвадор - Ріо де Жанейро - Ліма - Кузко

Повідомлення Hoaxer »

Давно збирався написати цей огляд подорожі (точніше авіаподорожей), нарешті знайшовся час та привід. Подорож відбулася півроку тому за маршрутом Лісабон – Салвадор (Sata Air Açores) - Ріо де Жанейро (VoeGol) – Ліма (Avianca/TACA) – Кузко (Peruvian Airlines) – і так само в зворотньому напрямку. Тут буду викладати частинами, одразу додаючи розповідь про зворотній напрямок, хоч вона і відбулась, в випадку з Салвадором, майже через місяць (і шість інших перельотів), а оскільки Бразилія на той час активно готувалась до ЧС 2014, то аеропорт Салвадору за цей час капітально перекроїли (в плані доступу до приміщень через реконструкцію).
Отже перший (і останній) переліт – Лісабон – Салвадор – Лісабон (LIS-SSA) від авіакомпанії SATA Air Açores (португальська а\к з Азорських островів). Квитки взяв за півтора місяці до подорожі завдяки акції на локальному Groupon - 499€ + 40€… Була фіксована ціна на будь-яку дату до 26 жовтня. Як виявилось після повернення до Португалії – розпродавали квитки через закриття маршруту. Зараз Сата літає лише між азорськими островами і континентальною Португалією та до США і Канади. Салвадор був єдиним бразильським напрямком, мабуть згорнули через високу конкуренцію локального TAP’а, який безумовно має бути лідером по польотам між Європою та Бразилією, літаючи до 11 (!) міст останньої + до 3 інших міст Пд. Америки.
До лісабонського аеропорту можна легко дістатись на метро (або міським автобусом), але через збори відкладені на останній момент довелось скористатись таксі.
Прибув в аеропорт за 1:40 до відльоту. Зробив електронний чекін, але не роздруковував. Ліміт багажу використав менш ніж на половину (ліміт - 2 сумки по 23кг). Черги переді мною майже не було. Після проходження контролю на авіабезпеку неабияк здивував головний хол лісабонського аеропорту який, як виявилось, за півроку повністю перебудували. Раніше він був з низькою стелею, а зробили величезну простору залу... взагалі аеропорт мене залишив з широко розплющеними очима, оскільки за такий короткий час був проведений вражаючий об'єм робіт... Стало дуже просторо, багато нових магазинів (брендових одягу, на кшталт Mango, Zara, etc., з’явився FNAC), посеред холу досить велика зона очікування. Окрім головного холлу повністю переробили прикордонний контроль та схему руху до зони міжнародних відправлень - раніше там був вузенький коридорчик, зараз просто гігантська зала з Н-ною кількістю кабінок прикордонного контролю та турнікетами для самостійного проходження кордону. Ні в кого ніяких питань про те чи треба громадянам України віза до Бразилії, чи ні, не виникало ) Посадка пройшла спокійно, літак A-310 (CS-TGU). Злетіли с запізненням у 6 хвилин. Салон чистий та охайний, компоновка 2-3-2, але явно не першої свіжості – як виявилось випуску 07/02/1991, до 99го літав у південно-африканських авіаліній. Наповнюваність – думаю ледь дотягувало до 30%.. перші ряди після бізнесу були щільно зайняти, а далі і до кінця салону – лише бокові ряди (по 2 місця, зайняті через один одним пасажиром), середні були майже спорожнілі. Я сидів сам біля вікна ) На кожному сидінні вже були ковдра та подушка.
Десь через півтори години польоту (до слова – всього летіти 8 годин) принесли обід (див. фото): рис з кур’ячим філе, яйце, бекон, булочка, з солодкого – місцеве «тістечко». Напої пропонували три рази, після чого залишили безлімітний «бар» у хвостовій частині.
Після обіду не-громадянам Бразилії екіпаж роздав міграційні картки та митні декларації. Нічого особливого, стандартні питання.
Пілот кілька разів виходив на зв’язок, через чотири години польоту звернув увагу на те що пролітали над островами Cabo Verde.
З системи розваг – була інформація про польот та фільми, але при цьому було лише 4 екрани, в центральному ряду. Здається було кілька музичних каналів, але я слухав свою музику ). На шосту годину польоту дісталися екватора, тоді ж принесли ланч, це був пів-багетний бутерброд з фруктовим салатом та чаєм\кавою.
По прильоту в Салвадор повинно було бути 18 годин за місцевим часом, і я від початку польоту сподівався пофоткати передзахідне місто, але протупив, забув що на екваторі захід майже в однаковий час на протязі року – як результат Бразилію я зустрів вже вночі )
Аеропорт одразу зустрів провінційною атмосферою, по прильоту фото не робив. Пам’ятаю плитку «soviet style» та задрипані (майже Чоп-стайл) стійки прикордонного контролю. Ніяких питань ніхто не робив, забрали міграційну картку, вліпили штамп і Bem-vindo ao Brasil. По виходу в залу прибуття пішов подивитись місцевий аеропортовний обмінний курс (виявився трохи дорожчим за той що видавав google, та дешевшим ніж у лісабонському аеропорту), в результаті вигідно продав сто євро місцевому діду-мєнялі який орудував під обмінним пунктом )
Вихід з аеропорту не дуже юзер-френдлі – навпроти паркінг, ведуться роботи по відновлення аеропорта, та був якийсь знак типу «автобус до міста за рогом».. Проекспериментував з таксистами – запитав де тут автобус, ну а вони звісно захотіли мене розвести та відморозились. Врешті-решт чувак з аеропортової охорони пояснив що зупинка зовсім поряд, треба лише пройти повз паркінг.
За рогом мене зустріла тимчасова автобусна зупинка з дерев’яним навісом та галасливою юрбою ) автобус до центру міста коштував менше одного євро (десь 1,75 реали, 3 реали = 1€). Такий звичайний поюзаний міський автобус, зі звірячим турнікєтом, але з двома поличками для габаритного багажу. Подорож до центру міста (Pelourinho) зайняла приблизно годину і 20-30 хвилин.
Ввечері зроблю пост про подорож назад, з описом аеропорту Салвадора.
Вкладення
check-in
check-in
новий хол
новий хол
новий хол
новий хол
DSC05398.JPG
новий прикордонний контроль - розумію, видно мало, але простір передає
новий прикордонний контроль - розумію, видно мало, але простір передає
DSC05418.JPG
бізнес клас
бізнес клас
під час посадки
під час посадки
з мого місця
з мого місця
з мого місця
з мого місця
обід
обід
ланч
ланч
DSC05467.JPG
перед посадкою
перед посадкою
Аватар користувача
Valdys
A380
Повідомлень: 4461
З нами з: 06 серпня 2013, 14:04
Звідки: IEV

Re: Лісабон – Салвадор - Ріо де Жанейро - Ліма - Кузко

Повідомлення Valdys »

Дуже цікаво, чекаємо продовження)
Hoaxer
Airbus A330
Повідомлень: 515
З нами з: 01 вересня 2009, 14:05
Звідки: Київ-Лісабон
Контактна інформація:

Re: Лісабон – Салвадор - Ріо де Жанейро - Ліма - Кузко

Повідомлення Hoaxer »

Все ж таки порушу обіцяну структуру, і буду розказувати в хронологічному порядку.
Пробув у Салвадорі всього 3 повні дні (і 4 неповних). Прикольне місто, місцеві - просто підірваний народ, в хорошому сенсі... Місто виправдовує назву «чорного Риму» та «столиці щастя» )) за рівнем безпеки це звісно не Європа. Здивував час за яким вони живуть – схід сонця десь приблизно рівно о 5 ранку, захід – 17:30. Палить нещадно від самого сходу ) Ну і життя починає вирувати приблизно о тій самій годині (принаймі в центрі).
Наступним пунктом після Салвадору було Ріо де Жанейро. Виліт був пообіді, в 11:50, бразильським лоукостером Voe Gol. Квиток туди-назад обійшовся в 135 євро (багаж входить у вартість). Без проблем сів на автобус в центрі, десь о 8 ранку.

За день до цього ввечері звернув увагу на жахнючі пробки, на шляху назад до Лісабону це мене врятувало від запізнення на літак (замість півтори години, подорож автобусом зайняла майже 2 з половиною). До речі, в них є електронний чекін (місця присвоюються одразу при броні квитка), посадковий талон можна роздрукувати на терміналі в аеропорту.
Перш ніж писати про мій experience - трохи сухих фактів про аеропорт: є 5м за трафіком у Бразилії, в середньому на день – 21 тис. пасажирів, 249 внутрішніх і 43 міжнародних рейси. Народна (і стара) назва – «аеропорт другого липня», актуальна «аеропорт депутата луіса едуарда магеллана» (O Aeroporto Internacional de Salvador — Deputado Luís Eduardo Magalhães). Народу не сподобалось що місцевий олігарх-сенатор таким чином вшанував пам’ять свого загиблого сина (який також був депутатом). З авіакоманій домінують VoeGol, TAM, Azul та Avianca. Остання реконструкція відбулась у 2000му році.
Після прибуття в аеропорт був час його роздивитись та пофотографувати (фото - нижче) . Приліт та виліт – з різних поверхів (до горішнього естакадою підведена дорога), автобус висаджує там де і забирає – на околиці паркінгу, але наскільки зрозумів це тимчасово, через реконструкцію, принаймі висить знак «Sorry for the disorder. We are building a NEW AIRPORT”. Поверх «прибуття» не має нічого особливого, низька стеля, пункт обміну валют, прокат машин. Між поверхами є просторий проліт зі сходинками, ескалаторами та ліфтами. Судячи з плану аеропорту який знайшов десь у холі – є «панорамна зона» (так розумію з оглядом злітної смуги), але той поверх був перегороджений гіпсокартонними стінами, за якими йшли якісь роботи.
Поверх «вильоту», точніше зал реєстрації, приємно здивув своїми масштабами:
Зображення
Чекін пройшов досить швидко. Стоїть кілька терміналів для роздруківки посадкових талонів (друкуються на звичайному чековому папері). У VoeGol десь з 8 чекін cтійок, не пам’ятаю чи приймають всіх підряд, чи окрема стійка на рейс. Було якось незрозуміло - всі стоять в єдиній черзі змійкою, а потім (судячи з назв міст на екранах) розходяться кожен до своєї, я точно не пам’ятаю, але мені здається мене прийняли в першій вільній.
Окремо додами що коли я був у цьому аеропорту вдруге (подорож назад до Лісабону, за 3 тижні), зона чекіну VoeGol і та частина галереї були повністю перекриті.
Після здачі багажу пішов гуляти аеропортом. Досить багато кафе та магазинів. Ціни: вода 330мл – 1€, кава 1,2€, гарячий шоколад 2€, мафіни та різні булочки по 1,5€. Місцевий аналог МкДональдсу (“BOB’S”) продає свої бургер меню по 7€. Були сендвічі по 1,8€. Магазини як магазини – одяг, сувеніри.
Трохи вразив контроль на авіаційну безпеку – переді мною жінка придбала подарункову пляшку місцевої кашаси (в місті), з крабом всередині, ну і жінка-інспектор їй пригрозила пальчиком, а далі в них була дружня бесіда « - о моя любонька, але ж це пам’ятка з Баії, я в себе таку не придбаю, вона ж невеличка. – ну добре добре, ми не повинні, але раз так то проходь» ... Взагалі в них такі речі це норм, jeitinho brasileiro (що це, читайте тут http://en.wikipedia.org/wiki/Jeitinho ).
Холл з гейтами це така величезна зала з секторами (десь по 4 з обидва боки), з кількома барами та магазинами (пам’ятаю заходив у магазин з музикою-фільмами). По периметру зали можна роздивлятись ЗПП. Є розетки, біля гейту сидів і заряджав свій телефон. До речі, що здивувало - більшість рейсів VoeGol – проміжкові. Мій літак летів за маршрутом Salvador – Rio de Janeiro – Porto Alegre. Перед посадкою всіх попросили вишикуватись у три різні черги, по рядам. З 1 по 9 в одну, і так далі. Там же надибав оголошення-повідомлення про аеропортові тарифи – 6,8€ внутрішні та 24€ міжнародні рейси.
Цікава річ – гейт випускає пасажирів у кільцевий коридор навколо терміналу, і вже з цього кільцевого проходу є виходи до літаків. Служба безпеки напрявляє пасажирів до потрібного виходу, але можна заблукати і вийти до будь-якого гейту. В цей же коридор потрапляють пасажири прибувших рейсів, і за потреби тут же роблять трансфер на інший рейс.
Пройшли по телетрапу – було враження що автобуси в цьому аеропорту не юзають.
Приємно вразив літак - новенький 737-800, салон Sky Interior. Привітний екіпаж. Злетіли с запізненням в 10 хвилин. Під час польоту продавали їжу та напої, кава, соки та печиво по 1,6€, комбо меню дорожчі - від 5 до 7€. З розваг – лише журнал даной а/к. Загалом 2 години пройшли швидко та приємно в розмові з сусідами ))
Ріо де Жанейро зустріч з невеликим розчаруванням через погоду, після сонячного Салвадору тут мене зустріли мрячні хмари з дощиком.
Додам що VoeGol літає до міжнародного аеропорту Галеау (Galeão), в той час у Ріо є й інший аеропорт, який приймає лише внутрішні рейси – Сантуш Дюмон (Santos Dumond), прямо в центрі міста, Galeão ж розташований на півночі, на острові у затоці Гуанабара.
Отже по прильоту ми вийшли через телетрап і потрапили у такий самий кільцевий коридор, як і в аеропорту Салвадора. Мої сусідки без виходу в термінал одразу пішли на посадку на інший рейс до Сан-Паулу (маючи розгалужену мережу маршрутів VoeGol без проблем комбінує пересадки між своїми рейсами одним квитком). Інше дежавю з Салвадору – реконструкція, тільки тут набагато масштабніша, враження що вся зона прильоту повністю перероблювалась – повсюди голі стіни та загородження. Для контролю недоторканості багажу біля стрічки встановлений монітор на який йде пряма трансляція вантаження на стрічку. Перед виходом в зону зустрічаючих було представництво туризму Ріо, де можна набрати багато безкоштовних мапок та розпитати як дістатись до міста – мені вручили буклетик з рекламою нового аеропортового автобуса, перелік маршрутів, розклад та ціни. До старого центру (район Lapa / Gloria) їде автобус за 11 реалів (4€), подорож триває приблизно годину. Автобуси нові, кондиціоновані, з багажним відділенням.
Наразі все, продовження за пару днів )
Вкладення
з автобуса до аеропорту
з автобуса до аеропорту
таке можна побачити з аеропортової автобусної зупинки
таке можна побачити з аеропортової автобусної зупинки
автобус з-до міста
автобус з-до міста
сзовні. перший поверх - arrivals
сзовні. перший поверх - arrivals
другий поверх - departures
другий поверх - departures
паркінг (вид з поверху departures)
паркінг (вид з поверху departures)
зал прильоту
зал прильоту
піднімаємось на другий поверх
піднімаємось на другий поверх
зала реєстрації
зала реєстрації
зала реєстрації
зала реєстрації
Востаннє редагувалось 04 травня 2014, 15:51 користувачем Hoaxer, всього редагувалось 2 разів.
Hoaxer
Airbus A330
Повідомлень: 515
З нами з: 01 вересня 2009, 14:05
Звідки: Київ-Лісабон
Контактна інформація:

Re: Лісабон – Салвадор - Ріо де Жанейро - Ліма - Кузко

Повідомлення Hoaxer »

продовження фото
Вкладення
реєстрація на рейси VoeGol
реєстрація на рейси VoeGol
реєстрація на рейси VoeGol
реєстрація на рейси VoeGol
табло departures
табло departures
а на цьому поверху повинен би бути доступ до оглядового майданчика
а на цьому поверху повинен би бути доступ до оглядового майданчика
перед гейтом
перед гейтом
в літаку VoeGol
в літаку VoeGol
ось так ліврея
ось так ліврея
Ріо де Жанейро. На фото - аеропорт Сантуш Дюмон.
Ріо де Жанейро. На фото - аеропорт Сантуш Дюмон.
велкам на будівництво
велкам на будівництво
викладання багажу
викладання багажу
зовсім поряд з аеропортом естакадою проїжджаємо над фавелою Maré (була "зачищена" кілька тижнів тому)
зовсім поряд з аеропортом естакадою проїжджаємо над фавелою Maré (була "зачищена" кілька тижнів тому)
центр вночі
центр вночі
Відповісти

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість