Стандарти бізнес класу
Додано: 19 червня 2012, 00:31
У зв'язку з нещодавньою дискусією з приводу того, чи можна вважати бізнес клас, котрий пропонують деякі а/к, що працюють за моделлю low-cost та на прохання деяких дописувачів форуми, пропоную наступний короткий огляд загальноприйнятих стандартів бізнес класу серед а/к, які працюють за традиційною моделлю обслуговування, тобто не є ні low-cost'ами, ні private jet'ами.
Бронювання: жодних особливих переваг чи додаткових послуг у порівнянні з пасажирами економ класу. Більшість компаній надають можливість заздалегідь вибрати місце у салоні літака для пасажирів бізнес класу (як на коротких, так і на дальніх рейсах). Деякі компанії, наприклад British Airways, таку послугу одразу надають лише тим, пасажирам, котрі придбали квиток у найгнучкішому fare basis та/або мають найвищий статус у програмі лояльності. Решта категорій пасажирів у бізнес класі можуть вбрати місце, в залежності від певних факторів, за 7 днів та 24 години до вильоту, або ж придбати місце за 70 евро. Однак така практика серед традиційних а/к є досить поодинокою. Деякі компанії не дозволяють вибрати місце раніше, ніж Т24, якщо рейс був заброньований під code share number (наприклад, SQ).
В аеропорту:
(1) наземне обслуговування:
- окрема стійка реєстрації. В хабах а/к для пасажирів бізнес класу є окремі зони для реєстрації, котрі відокремлені від економ та першого класу. У зонах бізнес класу, як правило, можуть реєструватись і пасажири срібних рівнів програм часто подорожуючих. Багаж отримує бірки Priority для прискореної видачі багажу у пункті призначення. Норма безкоштовного багажу, як правило, - 2 одиниці по 32 кг кожна. Толерантність щодо ваги - до 20%. Пасажири бізнес класу мають доступ до fast track'y для контролю на безпеку;
- лаунджі (кімнати відпочинку) - вхід безкоштовний, як правило, без можливості запросити гостя. В аеропортах, де немає лаунджа, видається ваучер на певну фіксовану суму (у Зальзбурзі - 10 євро, котрі можна витратити у кафе);
- пріоритетна посадка - передбачена, разом з пасажирами першого класу.
(2) обслуговування у повітрі:
- сидіння - все більше а/к схиляються до так званих fully flat ліжок, однак доcить популярними залишаються angle-flat ліжка ;
- надаються косметично-гігієнічні набори, у якому обов'язково мають бути маска для очей, носки, зубна паста та щітка, зволожувальний бальзам (і на вимогу, приладдя для гоління);
- перед вильотом, якщо дозволяють закону країни, пасажири отримують напої (у Японії донедавна була заборона на будь-який сервіс під час знаходження літака на землі);
- харчування - на відміну від їжі для економ класу, страви для бізнес класу готуються що найраніше за 22 години до вильоту, а найчастіше - за 12 годин (для першого - за 6 годин, для економ класу, за умови дотримання стандартів зберігання та властивостей їжі - може і за 3 місяці з подальшим замороженням; замороження для преміум класів не практикується). Обов'язково для дальніх рейсів має бути меню та вибір принаймні трьох страв, не враховуючи вегітаріанської опції. Посуд - лише справжній, не пластиковий, а прибори - металічні;
- розваги - зазвичай вмонтований екран з AVOD, але VOD допускається, хоча переважна більшість переходить саме на стандарт AVOD.
(3) прибуття
- у деяких аеропортах є спеціальні лаунджі для пасажирів бізнес класу, котрі прибули з дальніх рейсів. Присутність цієї опції поступово стає стандартом;
- швидкий транфсер на короткі стиковки - передбачений, якщо реальна стиковка складає не більше від 45% від legal connecting time.
- у деяких аеропортах пасажирам бізнес класу дають fast track immigration passes (в основному, це практикується з ініціативи аеропорту і не є стандартом).
Ось так коротко. Feedback завжди appreciated.
Бронювання: жодних особливих переваг чи додаткових послуг у порівнянні з пасажирами економ класу. Більшість компаній надають можливість заздалегідь вибрати місце у салоні літака для пасажирів бізнес класу (як на коротких, так і на дальніх рейсах). Деякі компанії, наприклад British Airways, таку послугу одразу надають лише тим, пасажирам, котрі придбали квиток у найгнучкішому fare basis та/або мають найвищий статус у програмі лояльності. Решта категорій пасажирів у бізнес класі можуть вбрати місце, в залежності від певних факторів, за 7 днів та 24 години до вильоту, або ж придбати місце за 70 евро. Однак така практика серед традиційних а/к є досить поодинокою. Деякі компанії не дозволяють вибрати місце раніше, ніж Т24, якщо рейс був заброньований під code share number (наприклад, SQ).
В аеропорту:
(1) наземне обслуговування:
- окрема стійка реєстрації. В хабах а/к для пасажирів бізнес класу є окремі зони для реєстрації, котрі відокремлені від економ та першого класу. У зонах бізнес класу, як правило, можуть реєструватись і пасажири срібних рівнів програм часто подорожуючих. Багаж отримує бірки Priority для прискореної видачі багажу у пункті призначення. Норма безкоштовного багажу, як правило, - 2 одиниці по 32 кг кожна. Толерантність щодо ваги - до 20%. Пасажири бізнес класу мають доступ до fast track'y для контролю на безпеку;
- лаунджі (кімнати відпочинку) - вхід безкоштовний, як правило, без можливості запросити гостя. В аеропортах, де немає лаунджа, видається ваучер на певну фіксовану суму (у Зальзбурзі - 10 євро, котрі можна витратити у кафе);
- пріоритетна посадка - передбачена, разом з пасажирами першого класу.
(2) обслуговування у повітрі:
- сидіння - все більше а/к схиляються до так званих fully flat ліжок, однак доcить популярними залишаються angle-flat ліжка ;
- надаються косметично-гігієнічні набори, у якому обов'язково мають бути маска для очей, носки, зубна паста та щітка, зволожувальний бальзам (і на вимогу, приладдя для гоління);
- перед вильотом, якщо дозволяють закону країни, пасажири отримують напої (у Японії донедавна була заборона на будь-який сервіс під час знаходження літака на землі);
- харчування - на відміну від їжі для економ класу, страви для бізнес класу готуються що найраніше за 22 години до вильоту, а найчастіше - за 12 годин (для першого - за 6 годин, для економ класу, за умови дотримання стандартів зберігання та властивостей їжі - може і за 3 місяці з подальшим замороженням; замороження для преміум класів не практикується). Обов'язково для дальніх рейсів має бути меню та вибір принаймні трьох страв, не враховуючи вегітаріанської опції. Посуд - лише справжній, не пластиковий, а прибори - металічні;
- розваги - зазвичай вмонтований екран з AVOD, але VOD допускається, хоча переважна більшість переходить саме на стандарт AVOD.
(3) прибуття
- у деяких аеропортах є спеціальні лаунджі для пасажирів бізнес класу, котрі прибули з дальніх рейсів. Присутність цієї опції поступово стає стандартом;
- швидкий транфсер на короткі стиковки - передбачений, якщо реальна стиковка складає не більше від 45% від legal connecting time.
- у деяких аеропортах пасажирам бізнес класу дають fast track immigration passes (в основному, це практикується з ініціативи аеропорту і не є стандартом).
Ось так коротко. Feedback завжди appreciated.