Летовище без зручностей
http://lviv.expres.ua/main/2012/07/29/55636
Минулого четверга мiжнародний аеропорт "Львiв" iменi Данила Галицького неприємно здивував усiх, хто кудись збирався летiти чи навпаки прибув лiтаком до мiста
У розхваленому примiщеннi нового термiналу, якого помпезно вiдкривали за участю двох президентiв, настав колапс через перше знеструмлення.
Здавалось би, роботу такого новiтнього комплексу, який слугує повiтряними воротами одного з найбiльших мiст України, зупинити не мало б нiщо. Адже цiлий мiсяць напередоднi вiдкриття нового термiналу було присвячено тестуванню усiх служб летовища. Та перше ж вимкнення електроенергiї паралiзувало роботу аеропорту.
Галина Винарчик, менеджер iз маркетингових питань аеропорту, запевнила кореспондента "Експресу", що вимкнення електроенергiї не спричинило жодних незручностей. "Електроенергiї справдi не було майже цiлий день, але у нас одразу спрацювало резервне енергоспоживання, -- повiдомила панi Винарчик. -- Пасажири нiяких незручностей не вiдчули. Хiба що пiвгодини не функцiонувала багажна стрiчка. Але i це вдалося оперативно налагодити".
Та ось самi пасажири, котрi у той час перебували в аеропорту, кажуть зовсiм iнше -- свiтло не було в усьому примiщеннi, летовище навiть перестало приймати лiтаки. А новiтнiй генератор, що функцiонує на солярцi, запрацював чомусь iз запiзненням.
Експерти дивуються, що таке взагалi могло статися в аеропорту, бо за останнє десятилiття нiчого подiбного у старому термiналi летовища не траплялося. "В аеропорту є трикратний резерв -- одразу пiсля вимкнення свiтла включається друга лiнiя енергоживлення", -- повiдомив у коментарi "Експресу" екс-працiвник аеропорту, котрий не захотiв назватися.
Якщо i ця лiнiя не працює, то, за словами фахiвця, через двi хвилини автоматично вмикається генератор. "А коли вже лiтаки в аеропорту не можуть приземлятися, то це якась дуже надзвичайна ситуацiя", -- сказав екс-працiвник летовища.
Дивною виглядає i причина знеструмлення. В аеропорту її одразу пояснили аварiєю на пiдстанцiї львiвських електромереж -- в районi вулиць Любiнської й Виговського. Та ось у вiддiлi корпоративних зв'язкiв ПАТ "Львiвобленерго" тут же вiдповiли те ж, що й експерт, -- аеропорт має власну пiдстанцiю й електромережу, тому проблем не мало б бути.
Водночас в аеропорту i далi виникають незручностi, пов'язанi з визначенням мiсця для посадки лiтакiв. Ймовiрно, саме тому "повiтрянi ворота" Львова зазвичай пустують. Адже на порожньому летовищi, де вистачить мiсця для десяткiв повiтряних суден, їх чомусь "паркують" на вiддалених перонах.
"Надаємо мiсця для стоянки пасажирських суден на перонi згiдно з розмiткою перону, -- розповiв Роман Гонтарев, гендиректор мiжнародного аеропорту "Львiв" iменi Данила Галицького. -- А також з урахуванням технiчної можливостi подальшого буксування лiтака, потреби розмiщення пасажирського судна пiд телескопiчний трап, побажань авiаперевiзника та специфiки добового розкладу аеропорту".
Iнакше кажучи, мiсце для лiтака визначають в аеропорту -- це нам пiдтвердили i в фiлiї польської авiакомпанiї у Львовi. А вiд часу посадки авiакомпанiя починає сплачувати за свiй лiтак -- по 12 доларiв за кожну тонну максимальної злiтної маси для мiжнародних рейсiв i по 4 долари -- для внутрiшнiх.
Про вартiсть iнших послуг, зокрема телетрапа, тобто "рукава" для переходу з аеропорту одразу до лiтака й автобуса для перевезення пасажирiв, пан Гонтарев говорив неохоче. "Це частина комплексного наземного обслуговування, що надається згiдно з наявними договорами з кожним авiаперевiзником", -- сказав гендиректор аеропорту.
А ось про цi угоди й причину, чому авiакомпанiї користуються автобусами за наявностi вiльного телетрапа, пан Гонтарев розповiдати не захотiв. "Договори з авiаперевiзниками є комерцiйними i мiстять пункти щодо нерозголошення iнформацiї", -- вiдповiв вiн на запит "Експресу".
Водночас уже згаданий експерт розповiв, що саме цi угоди стають каменем спотикання для використання телетрапiв i кращого обслуговування пасажирiв. "Адже вартiсть використання телетрапа висока -- 40 доларiв за годину. Часто авiакомпанiї якраз тому використовують дешевший автобус. Так їм вигiднiше", -- сказав експерт.
Тож на комфортне обслуговування у львiвському аеропорту доведеться зачекати.
Тарас Вархоляк, Андрiй Стадник